کد خبر: ۲۸۱۱۵۶
زمان انتشار: ۲۲:۰۸     ۰۶ دی ۱۳۹۳
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: اگر ضوابط جدید اعلامی نرخ سود از سوی بانک مرکزی با نظارت کامل در سیستم بانکی کشور اعمال شود آثار آن در بازار سرمایه مشهود خواهد شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر ؛ محمد فطانت امروز در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار که با حضور وزیر اقتصاد برگزار شد، در جمع خبرنگاران در پاسخ به اینکه آیا اگر بانک ها نرخ های سود توافقی را اجرایی نکنند، این امر برای بازار سرمایه خطرناک خواهد بود؟ گفت: با همکاری شورای هماهنگی بانک ها و بانک مرکزی تعیین نرخ سود در هفته گذشته انجام و از طریق بانک مرکزی ابلاغ شد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: اگر ضوابط جدید اعلامی نرخ سود از سوی بانک مرکزی با نظارت کامل در سیستم بانکی کشور اعمال شود آثار آن در بازار سرمایه مشهود خواهد بود.

وی درباره اولین اقدام برای سامان دادن این بازار، گفت: جلب حمایت تمام اصحاب بازار، ابهام زدایی از شرایطی که اتمسفر بازار را غبارآلود کرده گام اول خواهد بود اما ساماندهی مناسبی باید در تمام ابعاد صورت بگیرد تا فرآیندها اصلاح و سرعت کار و چابکی مورد نیاز مردم ایجاد شود.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در مورد بسته بودن نماد پالایشی ها و تاثیر آنها بر روند نزولی بازار نیز گفت: پالایشی های بزرگ کمترین تاثیر را از کیفی سازی می برند و برخی از تحلیل ها این است که با بازگشایی آنها تاثیر مثبتی در فرابورس و بورس ایجاد خواهد شد.

فطانت ادامه داد: هم در فرابورس و هم در بورس حداقل یک پالایشگاه وجود دارد که تحت تاثیر کمتری از کیفی سازی است و با توجه به برنامه هایی که وجود دارد امیدوارم پخش و پالایش هم کمک و اعداد و ارقام مورد نیاز را دریافت کند تا بتوانیم شفاف سازی مناسبی انجام دهیم اما آنچه مهم است شتابزده عمل نمی کنیم و با تدبیر و سریع اقدامات را انجام می دهیم.

  وی در پاسخ به این پرسش که قرار بود نفت در بورس انرژی عرضه شود و آیا این کار انجام خواهد شد، افزود: تغییری در برنامه های گذشته نداریم و طبق روال گذشته عمل خواهیم کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها