کد خبر: ۲۸۰۲۹
زمان انتشار: ۲۳:۵۴     ۰۳ آذر ۱۳۹۰
نماینده روسیه در سازمان همكاری اسلامی:
مسكو - 'كنستانتین شووالف' نماینده روسیه در سازمان همكاری اسلامی در دیدار با آیت الله العظمی 'حسین نوری همدانی' از مراجع تقلید، اعلام كرد: روسیه با هر گونه مداخله خارجی در امور داخلی كشورهای اسلامی مخالف است و آن را رد می كند.

به گزارش سرويس بين الملل 598 به نقل از به گزارش سرويس بين الملل 598 به نقل از ایرنا، این دیدار روز پنجشنبه در اقامتگاه سفارت ایران در مسكو انجام گرفت و در آن دو طرف در باره مسایل بین المللی و مشكلات مسلمانان و همكاری های ایران و روسیه در امور فرهنگی و دینی ، آموزش اسلامی گفت و گو كردند.

نماینده روسیه در سازمان همكاری اسلامی درباره موج قیام ها و اعتراضات مردمی در كشورهای عربی خاطرنشان كرد: مسایل كشورهای عربی باید در چارچوب گفت و گوهای ملی و داخلی و بدون توسل به زور حل و فصل شود.

وی افزود: باید به سران حكومت های عربی و مخالفان آنها پیام صریح داده شود كه علیه مردم و معترضان به زور متوسل نشوند.

شووالف با بیان اینكه مداخلات خارجی در امور كشورهای عربی و اسلامی قابل قبول نیست، افزود: روسیه با این گونه اقدامات مخالفت می كند.

آیت الله 'حسین نوری همدانی' نیز در این دیدار گفت كه امروز دنیا از اینكه مقام های حكومتی به افراد ناشایست سپرده شده است، رنج می برد.

وی با انتقاد از رویكرد كشورهای غربی در قبال رویدادهای كشورهای عربی خاطرنشان كرد: آنها میان رویدادهای یمن و بحرین و لیبی و بحرین تبعیض قائل می شوند.

وی با بیان اینكه از دیدگاه اسلام حكومت باید مقبولیت داشته باشد، افزود: دین اسلام حكومت با زور و فشار را نمی پذیرد.

آیت الله العظمی نوری همدانی از روز یكشنبه برای انجام دیدار پنج روزه در مسكو بسر می برد.

وی در چارچوب برنامه های سفر خود به مسكو، در روزهای اخیر با جمعی از محققان و شخصیت های مذهبی اسلامی و فرهنگی روس، علمای اسلامی و طلاب از شهرهای مختلف روسیه و شیعیان مقیم پایتخت این كشور و ایرانیان مقیم مسكو دیدار و در جمع آنها سخنرانی كرد و به سووالات آنها پاسخ گفت.

شووالف در ابتدای این دیدار به معرفی خود پرداخت و گفت كه چندین سال سفیر روسیه در ایران بوده و در حال حاضر مسئولیت روابط روسیه با كشورهای اسلامی و عضو سازمان همكاری اسلامی و نیز نمایندگی كشورش در همكاری با ائتلاف تمدنها را برعهده دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها