کد خبر: ۲۸۰۲۸
زمان انتشار: ۲۳:۵۱     ۰۳ آذر ۱۳۹۰
كشورهای گروه بریكس:
مسكو - وزرای امور خارجه كشورهای عضو گروه 'بریكس' متشكل از چین، روسیه، هندوستان، برزیل و آفریقای جنوبی جمعه شب در پایان نشست یكروزه خود در مسكو با صدور بیانیه ای اعلام كردند: اعمال تحریم های یكجانبه جدید علیه ایران یا تشدید تحریم های موجود درباره این كشور را غیرسازنده می دانیم.

به گزارش سرويس بين الملل 598 به نقل از ایرنا، در این بیانیه آمده است: بدیهی است كه روی آوردن به اتخاد چنین رویكردهایی تنها می تواند به تیرگی هر چه بیشتر وضعیت پیرامون برنامه هسته ای ایران منجر شود.

بیانیه وزرای امور خارجه كشورهای عضو گروه 'بریكس' حاكی است: حل و فصل مسایل مربوط به برنامه هسته ای ایران تنها از راه های دیپلماتیك و از طریق برقراری گفت و گو میان تمامی طرف های ذینفع به ویژه ایران و گروه 1+5 و نیز آژانس بین المللی انرژی هسته ای و این كشور برای رفع ابهامات ممكن می باشد.

در این بیانیه، مخالفت آشكار كشورهای عضو گروه بریكس با هرگونه استفاده از نیروی نظامی علیه ایران یا تهدید به بكارگیری نیروی قهری علیه این كشور اعلام شده است.

در این بیانیه همچنین درباره امنیت و ثبات منطقه خلیج فارس به شدت ابراز نگرانی شده و آمده است: اعضای گروه بریكس تنها راه برقراری امنیت و آرامش در این منطقه راهبردی از جهان و رفع اختلافات را انجام گفت و گو های سیاسی می دانند.

نشست یكروزه وزرای امور خارجی كشورهای عضو گروه بریكس امروز با رویكرد برسی و تبادل نظر در خصوص رویدادها و تحولات مناطق خاورمیانه و شمال آفریقا ، امنیت خلیج فارس و برنامه هسته ای ایران در مسكو برگزار شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها