کد خبر: ۲۸۰۲۶
زمان انتشار: ۲۳:۴۲     ۰۳ آذر ۱۳۹۰
نیروهای امنیتی بحرین روز پنجشنبه در پی مراسم تشییع جنازه یك جوان با تظاهركنندگان بحرینی در شمال این كشور درگیر شده و ده ها تن را مجروح كردند .

به گزارش ایرنا و به نقل از پایگاه خبری ' الفجر'، روز پنجشنبه حدود ده هزار معترض بحرینی در شهر ' العالی ' با سردادن شعار تظاهرات اعتراض آمیز برگزار كرده و سرنگونی رژیم حاكم بر این كشور و پادشاه را خواستار شدند .

این پایگاه خبری مصری افزود : در پی آن نیروهای امنیتی بحرینی به سوی جوانان معترض كه پرچم بحرین را با خود حمل می كردند ، گاز اشك آور پرتاب كرده و بالگردهای نیروهای امنیتی نیز در آسمان این شهر به پرواز درآمدند .

گفتنی است یكی از تظاهركنندگان با به دست گرفتن بلندگو بخش هایی از گزارش اخیر در خصوص حوادث بحرین و استفاده مفرط از خشونت و شكنجه ضد معترضان را به نیروهای امنیتی گوشزد كرد.

شاهدان عینی اعلام كردند كه این تظاهرات در پی مراسم تشییع جنازه در این شهر آغاز شد و درگیری ها میان معترضان و نیروهای امنیتی حدود دو ساعت به طول انجامید.

این درحالی است كه برخی از منابع محلی از وقوع درگیری های دیگری در چندین شهر و روستای بحرین خبر دادند.

تظاهركنندگان بحرینی در این مناطق به خیابان ها آمدند و علیه سركوب خشونت آمیز معترضان در این كشور، اعتراض كردند.

حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین روز چهارشنبه پس از انتشار گزارش تخلفات نیروهای امنیتی و استفاده از خشونت بیش از حد در برخورد با معترضان و شكنجه آنان ، متعهد به احترام گذاشتن به حقوق بشر در آینده شد .

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها