کد خبر: ۲۷۹۳۳
زمان انتشار: ۰۹:۵۶     ۰۳ آذر ۱۳۹۰
کارگران پرتغالی روز پنج شنبه در اعتراض به قوانین ریاضت اقتصادی دولت خود اعتصاب همگانی برگزار می کنند و انتظار می رود این اعتصاب سیستم حمل و نقل و بخش های خدمات دولتی این کشور را فلج کند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری "آسوشیتدپرس"، انتظار می رود همزمان با تظاهرات و اعتصاب همگانی برنامه ریزی شده امروز (پنج شنبه) کارگران پرتغالی معترض به اعمال قوانین ریاضتی مرتبط با دریافت بسته کمک مالی 104 میلیارد دلاری (78 میلیارد یورویی) پرتغال از اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول، تمام بخش های خدمات دولتی و سامانه های حمل و نقل عمومی این کشور فلج شود.
 
بر اساس اعلام مقامات مربوطه این اعتصاب همگانی لغو بیش از 140 پرواز بین المللی را در پی خواهد داشت و تنها برخی از حرکت های برنامه ریزی شده قطارها انجام خواهد شد. انتظار می رود متروی لیسبون نیز در تمام مدت روز پنج شنبه تعطیل باشد.
 
آسوشیتدپرس گزارش داد: احتمال تاثیر شدید برگزاری این اعتصاب روی عملکرد ادارات دولتی، کلاس های درسی، کارمندان پست و ماموران شهرداری نیز وجود دارد.
 
خبر برگزاری این اعتصاب در شرایطی گزارش می شود که دولت پرتغال در راستای تلاش جهت کاهش حجم بالای بدهی های کشور که با رکود اقتصادی روبروست، در عوض دریافت کمک مالی از شرکای اروپایی و صندوق بین المللی پول به افزایش مالیات ها و کاهش پرداخت ها و برنامه های استحقاقی مردم روی آورده است.
 
دو نمونه از بزرگترین اتحادیه های کارگری پرتغال که بیش از 1 میلیون عضو دارند نیز از برنامه ریزی خود برای برگزاری 34 مورد راهپیمایی تظاهراتی در سراسر کشور خبر داده اند.
 
بحران اقتصادی پرتغال دولت راستگرای این کشور را بر آن داشته تا تدابیر ریاضتی سخت گیرانه تری را در لایحه بودجه سال 2012 میلادی خود در نظر بگیرد.
 
حذف پاداش آخر سال برای کارمندان دولتی و افزایش ساعت کار برای کارکنان بخش خصوصی از جمله تدابیر ریاضت اقتصادی دولت پرتغال برای مقابله با بحران اقتصادی است.
 
پرتغال که هم اکنون وابسته به یک طرح نجات بین المللی 78 میلیارد یورویی است نگران است تا مانند یونان وارد یک حلقه رکود اقتصادی شود.
 
انتهای پیام/ن.ص

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها