به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، ستاد مدیریت ارتباطات اربعین حسینی توسط شرکت ارتباطات زیرساخت و با
حضور نمایندگانی از شرکت مخابرات ایران و 3 اپراتور تلفن همراه کشور با هدف
هماهنگی و اقدامات لازم جهت روان سازی ترافیک ارتباطات دو کشور ایران و
عراق در ایام اربعین حسینی تشکیل شد.
همکاری با 12 کمپانی ترانزیت
کننده و افزایش دیتای لینکهای سیگنالینگ مورد استفاده از طریق مسیرهای
مختلف از جمله اقدامات ستاد مدیریت ارتباطات اربعین حسینی بوده است.
همچنین
هماهنگی با اپراتورهای عراق، تشکیل شیفت تخصصی ویژه جهت استقرار در مراکز
بین الملل به منظور پشتیبانی 24 ساعته از ظرفیت ایجاد شده، تهیه و ارسال
گزارش ترافیک و رومینگ عراق به صورت روزانه توسط مراکز مدیریت و نگهداری
شبکه بین الملل زیرساخت از دیگر اقداماتی است که این ستاد در گزارش عملکرد
خود به آن اشاره داشته است.
میزان ترافیک ارتباطی بین دو کشور در
شرایط عادی به طور میانگین روزانه 150 هزار دقیقه است که در این ایام به
2.5 میلیون دقیقه در روز افزایش یافت.
در طول ایام عزاداری اربعین
حسینی میزان 24 میلیون دقیقه مکالمه بین دو کشور صورت گرفته که از این
میزان 15.8 میلیون دقیقه ترافیک صادره و 8.2 میلیون دقیقه ترافیک وارده
بوده است.
همچنین حدود 50 درصد از ترافیک مکالمات به شرکت همراه اول
، 35 درصد به شبکه ثابت و مابقی به شرکت ایرانسل و سایر اپراتورها مربوط
می شود.
به گزارش مهر،تشکیل ستاد ارتباطات اربعین حسینی با توجه به
حضور پرشور و بی سابقه زائران ایرانی در این ایام و محدودیت ظرفیت ارتباطی
دو کشور در راستای ساماندهی ترافیک ارتباطات بین دو کشور پایه ریزی شد. با
این وجود بسیاری از زائران در این ایام به دلیل ترافیک شدید ارتباطی در
برقراری تماس با ایران و بالعکس با اختلالات بسیاری مواجه بوده اند.
این
درحالی است که محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تلاشهای
شبانه روزی اعضای این ستاد و اقدامات ستاد مدیریت ارتباطات اربعین حسینی
برای ساماندهی و مدیریت ترافیک ارتباطی در این ایام قدردانی کرده است.