کد خبر: ۲۷۸۵۶
زمان انتشار: ۱۳:۱۳     ۰۲ آذر ۱۳۹۰
 به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی امروز چهارشنبه در جلسه علنی مجلس در موافقت با طرح دو فوریتی کاهش رابطه با کشور انگلستان با اشاره به کارنامه این کشور قبل از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: کارنامه انگلیس قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مملو از جنایات و خیانت به ملت ایران بوده است.

وی افزود: در جنگ جهانی اول زمانی که قحطی بزرگی اتفاق افتاد انگلیس در سطح گسترده گندم را خریداری کرد و موجب شد تا لطمات زیادی به مردم کشورمان وارد کرد.

بروجردی همچنین با اشاره به توطئه های انگلیس در دوران های مختلف گفت: این کشور شریک اصلی همه توطئه ها علیه ملت ایران بوده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در همه توطئه هایی که علیه ملت ایران شکل گرفت انگلیسی ها دخالت اصلی را داشتند، گفت: در جنگ تحمیلی انگلیس مانع اصلی محکومیت عراق در شورای امنیت سازمان ملل بود و مانع شد که عراق محکوم شود.

وی همچنین با تاکید بر اینکه انگلیس طراح اصلی طرح های دروغین نقض حقوق بشر در ایران بوده است، گفت: این کشور همواره تلاش کرده است تا از حق مسلم ملت ایران در رسیدن به فناوری هسته ای جلوگیری کند اما همه آن تلاش ها با شکست مواجه شده است.

بروجردی با بیان اینکه انگلیس ، نام منافقین را از لیست تروریست ها خارج کرد، گفت: این کشور در اقدامات متعدد علیه ایران نقش اساسی دارد و امروز هم بار دیگر سردمدار تحریم غیر قانونی بانک مرکزی بر خلاف تمامی ضوابط بین المللی شده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه داشتن روابط عادی با انگلیس به هیچ وجه قابل قبول نیست و با منافع کشورمان سازگاری ندارد، گفت: از وزیر خارجه می خواهیم سفیر انگلیس را از ایران اخراج کند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه سیاست انگلیس در مقابل ایران همواره خصمانه بوده است، گفت: هم اکنون وارد مصاف سیاسی جدی با انگلیس هستیم و کاهش رابطه با این کشور نقش مهمی دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها