کد خبر: ۲۷۷۹۲
زمان انتشار: ۰۹:۴۸     ۰۲ آذر ۱۳۹۰
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:‌ یکی از آسیب‌های برخی از فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی این است که زاویه نگاه آنها محدود به تهران و آن هم صرفاً شمال این شهر شده است.
به گزارش سرويس نقد رسانه 598 به نقل از فارس، محمد حسینی امشب در مراسم اختتامیه دومین جشنواره بین‌المللی تولیدات رسانه‌ای حجاب و عفاف(نور) که در محل سالن همایش‌های صداوسیما برگزار شد، اظهار داشت: زنان حاضر در قیام کربلا که مظهر صبر و مقاومت بودند نمادی از عفاف و حجاب و الگویی برای زنان امروزی هستند.

وی افزود: دومین جشنواره بین‌المللی تولیدات رسانه‌ای حجاب و عفاف نشان داد که در بخش رسانه‌ای ظرفیت بالایی در رابطه با گسترش فرهنگ حجاب و عفاف در کشور وجود دارد که باید در مقابل تهاجم صدها شبکه‌ ماهواره‌ای از این ظرفیت‌ها نهایت بهره را برده و از دلسوزان حوزه فرهنگ برای رساندن پیام حجاب و عفاف در قالب هنر به جامعه استفاده کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تا وقتی که یک ایده و اندیشه در قالب هنر بیان نشده است به ماندگاری نمی‌رسد. هم‌اکنون غربی‌ها از طریق فیلم‌های سینمایی، انیمیشن و بازی‌های کامپیوتری دنیا را تحت تأثیر پوچ خود قرار داده‌اند. بنابراین باید تلاش کنیم تا با نهادینه کردن فرهنگ متعالی و اسلامی خود جوانان را از گرایش به فرهنگ غربی دور کنیم.

وی با بیان اینکه حجاب نماد و شاخصی برای دستیابی به میزان اعتقادات مردم به آموزه‌های دینی است، عنوان کرد: در ابتدای انقلاب تحولی در جامعه ایجاد شد و زنان با علاقه بسیار به سوی چادر یعنی حجاب برتر گرایش پیدا کردند. دلیل اینکه غربی‌ها با حجاب مبارزه و استفاده از آن را در مراکز دانشگاهی و ادارات خود ممنوع می‌کنند این است که آن را به عنوان نماد اسلام می‌شناسند، پس در چنین نبردی باید به طور دائم با استفاده از برنامه‌های جذاب جوانان را به سمت فرهنگ بومی خود جذب کرده و حتی بتوانیم حجاب را به سایر کشورها نیز منتقل کنیم.

* در گذشته افراد غیر چادری در شهرستان‌ها بی‌حجاب تلقی می‌شدند

حسینی ادامه داد: یکی از آسیب‌هایی که هم‌اکنون گریبانگیر برخی از فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی شده است زاویه محدود آنها به شهر تهران و آن هم خانواده‌های شمال این شهر است. در گذشته به دلیل گسترده نبودن ارتباطات در بسیاری از شهرستان‌ها اگر یک فرد چادر به سر نداشت آن را بی‌حجاب خطاب می‌کردند. اما بعدها این موضوع برای مردم عادی تلقی شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: در بحث حجاب و عفاف نیازمند استفاده از نیروهای متخصص و کارشناس هستیم که بتوانند این فرهنگ را در جامعه گسترش دهند. هم‌اکنون اباحه‌گری در جامعه رو به رواج است. به گونه‌ای که بسیاری از افراد نماز می‌خوانند اما نسبت به حجاب بی‌تفاوتند که این موضوع نشاندهنده آن است که نسبت به احکام دینی شناخت درستی ندارند.

حسینی در پایان ضمن اشاره به نخستین نمایشگاه ملی مد و مانتو عنوان کرد: در حوزه طراحی لباس منطبق با معیارهای ایرانی و اسلامی هنوز در ابتدای کار هستیم. در نمایشگاه پوشش اسلامی که سال گذشته در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد هجمه سنگینی علیه وزارت ارشاد برپا شد به گونه‌ای که حتی موجب می‌شد تا افراد دست‌اندرکار از ادامه فعالیت منصرف شوند. اما باید توجه داشت که در هنگام برگزاری نمایشگاههای پوشش نباید چنین هجمه‌هایی را به‌پا کنیم بلکه باید با تلاش یکدیگر مشکلات را برطرف کرده و ارتباط میان طراح و تولیدکننده را برقرار کنیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها