کد خبر: ۲۷۷۸۰
زمان انتشار: ۰۵:۲۱     ۰۲ آذر ۱۳۹۰
بیروت - كمیته دفاع از حقوق بشر بحرین با برگزاری كنفرانسی مطبوعاتی در بیروت، نخستین گزارش خود از جنایات ضد بشری نظام بحرین بر علیه شهروندان غیر نظامی این كشور را منتشر كرد.

به گزارش سرويس بين الملل 598 به نقل از خبرگزاري ايرنابیروت، گزارش این كمیته كه تحت عنوان 'آزادی در تیررس گلوله' منتشر شد، جزئیاتی از تجاوزگری های نظامیان بحرین از بدو تظاهرات مسالمت آمیز مردمی در این كشور را به همراه اسناد و مدارك آن را منتشر كرده است.

دكتر 'عبدالحمید دشتی' رئیس این كمیته در مصاحبه با خبرنگاران در هتل روتانای بیروت گفت: بر اساس اسناد و مدارك به دست آمده، ما ژنرال 'خلیفه بن احمد ال خلیفه' فرمانده ارتش بحرین را به دلیل تخریب مساجد و حسینه ها، ربودن بیماران از بیمارستانها و شكنجه و قتل آنها، بكارگیری سلاحهای ممنوعه در سركوب تظاهرات مسالمت آمیز مردم بی دفاع و دستگیری و محاكمه غیر عادلانه پزشكان و پرستاران بیمارستانها جنایتكار جنگی می دانیم .

بر اساس اسناد منتشر شده در این گزارش از ابتدای آغاز تظاهراتهای مسالمت امیز مردمی در این كشور، نظام بحرین دست كم 45 مسجد و حسینه را تخریب كرده و بسیاری از دستگیر شدگان در زندانها زیر شكنجه جان باخته اند.

'یوسف ربیع' دبیر كمیته حقوق بشر بحرین در مراسم انتشار رسمی این گزارش گفت: متاسفانه منادیان دفاع حقوق بشر تاكنون هیچ اقدام عملی در محكومیت جنایات ضد بشری رژیم ال خلیفه نكرده و تاسف بار تر آنكه رسانه های عربی هم چشمان خود را بر این جنایات بسته اند.

وی ادامه داد: امروز امریكا به عنوان اصلی ترین تامین كننده سلاح و جنگ افزار ارتش بحرین در جنایات ضد بشری بر ضد مردم مظلوم بحرین شریك است .

در این گزارش با اشاره به شهادت علی سترابی جوان بحرینی كه اخیرا به دلیل عبور خودروهای ارتش در نزدیكی پایگاه نظامیان امریكایی در بحرین به شهادت رسیده، آمده است: سكوت در قبال این جنایت نشانه دیگری از همدستی امریكا در جنایات نظام بحرین است.

در گزارش كمیته حقوق بشر بحرین تاكید شده است: ارتش این كشور با اعطای تابعیت به ابتاع خارجی از آنها برای سركوب تظاهرات مردم بحرین استفاده می كند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها