کد خبر: ۲۷۷۲۹
زمان انتشار: ۱۸:۵۳     ۰۱ آذر ۱۳۹۰
بازتاب دستگیری جاسوسان سیا در ایران و لبنان،
خبر دستگیری ۱۲ نفر از جاسوسان سیا توسط ایران و حزب‌الله بازتاب گسترده‌‌ای در رسانه‌های جهان داشته است.

به گزارش فارس، شبکه آمریکایی "ای بی سی نیوز" عصر روز گذشته اعلام کرد که ۱۲ جاسوس سیا در لبنان و ایران توسط دستگاههای اطلاعاتی این کشورها دستگیر شدند و نگرانی از اعدام این جاسوسان در آمریکا برانگیخته شده است و بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان به راه انداخته است.
 
به اعتقاد برخی کارشناسان، جای تأمل دارد که دستگیری این جاسوسان در زمان حال انجام نشده است و در طول یک بازه زمانی که مربوط به گذشته است، صورت گرفته حال آنکه تمامی رسانه‌های غربی اکنون به این مسئله پرداخته‌اند که این موضوع کمی مشکوک به نظر می رسد.

*دیلی تلگراف:

روزنامه انگلیسی گاردین نیز با اشاره به این خبر اینگونه عنوان کرد که اشتباهات فاحش سیا، جاسوسان این سازمان را در معرض اعدام قرار داده است.
 
*دیلی میل:

روزنامه انگلیسی دیلی میل در واکنش در گزارشی اینگونه عنوان کرد: "فکر نمی‌کنیم دیگر آنها را دوباره ببینیم، دهها جاسوس سیا که در ایران و لبنان دستگیر شده‌اند، احتمالا اعدام می‌شوند.
این روزنامه انگلیسی در ادامه این گزارش، دستگیری این جاسوسان توسط ایران و حزب‌الله را ضربه‌ای به تلاش آمریکا برای تعقیب ایران و حزب‌الله قلمداد کرد.

*آسوشیتدپرس:

آسوشیتدپرس نیز با بیان این مطلب بر شکست دستگاه جاسوسی آمریکا در مقابل دستگاههای اطلاعاتی ایران و حزب‌الله تأکید کرد و بر شکست سیا در لبنان اعتراف کرد.

*یو اس ای تودی:

روزنامه آمریکایی یو اس ای تودی نیز در واکنش به این خبر اعلام کرد که عملیات‌های سیا در لبنان پس از دستگیری اخیر تعدادی از جاسوسان آمریکایی توسط حزب‌الله، ضربه سنگینی متحمل شد.

*خبرگزاری فرانسه:

خبرگزاری فرانسه نیز با اشاره به خبر دستگیری این جاسوسان آمریکایی اعلام کرد که پیشتر به مقامات سیا هشدار داده شده بود که جاسوسان آنها آسیب پذیر هستند و در معرض خطر شناسایی قرار دارند.

*نیوز ۲۴:

شبکه نیوز ۲۴ نیز با اشاره به این خبر اینگونه نوشت که دستگیری جاسوسان آمریکایی ضربه سنگینی به سیا در لبنان به وجود آورد و در ماههای اخیر مقامات سیا به طور محرمانه تمامی تلاش خود را برای حفظ جاسوسان خود در کشورهای دیگر به کار گرفته بود و این قبل از آن بود که حزب‌الله بتواند این موضوع را کشف کند.
 
*اسرائیل نشنال نیوز:

رسانه‌های صهیونیستی نیز به شیوه خود به این خبر پرداختند و "اسرائیل نشنال نیوز" نیز با ذکر دستگیری ۱۲ جاسوس سیا از احتمال اعدام این جاسوسان ابراز نگرانی کرد.

*یدیعوت آحارونوت:

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نیز اینگونه عنوان کرد: "وحشت سیا: واحد مبارزه با جاسوسی حزب‌الله" و اینگونه ادامه داد که حزب‌الله به واسطه کمک‌های ایران، هم‌اکنون توانسته است خائنین را تعقیب و شناسایی کند.
این روزنامه اسرائیلی سپس ادامه داد که حزب‌الله با استفاده از جدیدترین دستگاههای ارتباطی توانسته به شناسایی جاسوسان سیا بپردازد.

*هاآرتص:

روزنامه هاآرتص نیز همچون دیگر روزنامه‌های صهیونیستی، دستگیری این جاسوسان را ضربه سنگینی برای سیا خواند و ایران را در کمک به دستگیری این جاسوسان سهیم دانست و نوشت که حزب‌الله با استفاده از کمک‌های ایران و فناوری برتر موفق به دستگیری این جاسوسان شده است.

*راشاتودی:
روزنامه روسی راشاتودی نیز اینگونه عنوان کرد که "حلقه سیا در لبنان و ایران منهدم شد" و اینگونه ادامه داد که  در حالیکه سرنوشت این جاسوسان سیا مشخص نیست، آنچه مشخص است این است که این رخداد نتایج و پیامد خوشایندی برای جامعه اطلاعاتی آمریکا نخواهد داشت.

*ریانووستی:

شبکه روسی ریانووستی نیز با منعکس کردن این خبر اینگونه نوشت که به اعتقاد بسیاری از منابع، منحل شدن حلقه جاسوسی سیا در ایران و لبنان، نتیجه عدم توانمندی جامعه اطلاعاتی آمریکا است.
 
*رویترز:

خبرگزاری رویترز نیز با اشاره به این مطلب به شکست اطلاعاتی آمریکا در مقابل ایران و حزب الله اشاره کرد و نوشت که حلقه جاسوسی سیا توسط سیستم‌های ارتباطی که خود آمریکا به دولت لبنان داده بود، شناسایی و دستگیر شدند.
 
*لس‌آنجلس تایمز:

روزنامه آمریکایی لس آنجلس تایمز به نقل از مقامات آمریکایی اعتراف کرد که عملیات سیا در تابستان سال گذشته به دنبال دستگیری جاسوسان سیا در بیروت متوقف شده است.
 
*تایم:

مجله آمریکایی تایمز نیز با منعکس کردن این خبر به شکست اطلاعاتی آمریکا در مقابل دستگاههای امنیتی و اطلاعاتی ایران و حزب‌الله اشاره کرد و به نقش ایران را در دستگیری جاسوسان سیا در لبنان توسط حزب‌الله تأکید کرد.

*سی ان ان

شبکه سی ان ان نیز همچون دیگر رسانه‌های جهان دستگیری این جاسوسان توسط ایران و حزب‌الله را شکستی برای دستگاه اطلاعاتی آمریکا قلمداد کرد.
 
 
*یونایتدپرس اینترنشنال

این پایگاه خبری آمریکایی نیز با اشاره به این خبر همچون دیگر رسانه‌ها و به نقل از مقامات آمریکایی از احتمال اعدام این جاسوسان که توسط حزب الله و ایران شناسایی و دستگیر شده‌اند، ابراز نگرانی کرد.
 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها