کد خبر: ۲۷۷۲۲۰
زمان انتشار: ۱۳:۰۰     ۱۸ آذر ۱۳۹۳
امير عابديني مديرعامل سابق پرسپوليس معتقد است که روند خصوصي سازي اين باشگاه و حتي استقلال در حال انجام شدن است و قطعا با توجه به خواست خصوصي سازي و مجلس شوراي اسلامي اين دو باشگاه خصوصي خواهد شد.
به گزارش پايگاه 598  عابدینی در گفت‌وگو با "ورزش سه" در مورد شرایط خصوصی سازی سرخابی ها، بازداشت سیاسی و شرایط این روزهای پرسپولیس صحبت های جالبی را مطرح کرد.

وزارت نمی‌تواند با خصوصی‎سازی مخالفت کند

شرکت خصوصی سازی مصمم است به هر طریقی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال را خصوصی کند. مجلس شورای اسلامی نیز شدیدا این قضیه را پیگیری می‌ کند. از این رو هرچند وزارت ورزش با این قضیه مخالفت است اما نمی‌ تواند با تمام مخالفت هایی که دارد مانع از انجام این روند شود. از این رو بدون شک این اتفاق میمون رخ خواهد داد. دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد.

وزارت نظر بدهد اما خادم نظری ندهد

وزیر اقتصاد و دارایی در مصاحبه هایشان اعلام کرده اند که وزارت ورزش شاهد و پیگیر ماجرا باشد اما حق رای ندارد. این تصمیم به این دلیل است که می‌ خواهند جلوی برخی نفوذهای وزارت ورزش را در امر خصوصی سازی بگیرند. اینکه حسن باشد یا حسین نباشد. البته من معتقدم وزارت ورزش می‌ تواند نظرش را اعلام کند به هر حال سال ها رئیس مجمع دو باشگاه بوده و حق دارد که نظرش را اعلام کند. اما اگر قرار است خادم نظر دهد، مخالفم یعنی فردی مثل خادم نباید در مورد خصوصی سازی دو باشگاه نظرش را اعلام کند. اما وزارت چرا که نه؟

برای خرید سهام با هیچ گروهی به توافق نرسیده ام

چند گروه آمدند و برای وارد شدن به مزایده و خرید سهام پرسپولیس با من صحبت کردند اما شخصا با هیچکدام از آنها قرار و مداری نداشتم. حرف من این است که اگر افرادی را که قبول دارم مثل آقای مهندس محلوجی و گروهی را که ایشان انتخاب می‌ کنند جلو بیایند چون می‌ دانم کننده هستند، با آنها همکاری خواهم کرد. اما در مورد بقیه گروه ها هنوز تصمیم گیری نکرده ام. حالا اینکه آقای حسین هدایتی، رفقای آقای سیاسی، گروهی در داخل، عده ای در خارج و غیره تصمیم دارند وارد این مزایده شوند، من اصلا نمی‌ دانم آنها این بضاعت مدیریتی را دارند که بتوانند پرسپولیس را نگه دارند یا نه. اما آن چیزی که می‌ دانم این است که هرکس که بخواهد از خصوصی سازی سهام پرسپولیس را به سهامی عام تبدیل کند، کار ساده ای است. آقای هدایتی می‌ گفتند دنبال این هستند که کل هواداران را سهامدار پرسپولیس کنند. اینکه سهام ها را کوچک کرده و مردم با خرید این سهام ها حق رای داشته باشند. این اتفاق اگر رخ دهد، اتفاق بسیار خوبی است.

بازداشت سیاسی ربطی به مدیران قبلی ندارد

هزار دلیل برای بازداشت سیاسی در این روزها مطرح شده و من دوست ندارم هزار و یکمین دلیل را مطرح کنم. اما اینکه می‌ گویند به خاطر بدهی قبلی مدیران قبلی پرسپولیس بوده، واقعیت ندارد. معمولا شرایط به اینگونه است که کسی به خاطر بدهی پرسپولیس زندانی نمی‌ شود. از اعضای هیات مدیره و مدیرعامل دعوت می‌ کنند و لیست طلب ها را می‌ دهند اگر مورد قبول بود، سند رد و بدل می‌ شود، صورتجلسه ای تنظیم می‌ شود و یک وقتی داده خواهد شد تا در این مدت بدهی ها پرداخت شود. از این رو اینکه گفته می‌ شود بازداشت سیاسی به خاطر بدهی مدیران قبلی بوده به هیچ وجه درست نیست.

پرسپولیس یارگیری نمی‌ کند چون سیاسی نیست که پول بدهد

در حال حاضر آقای سیاسی در بازداشت هستند و همین طور که می‌ بینیم روند یارگیری پرسپولیس متوقف شده است در حالی که آقای کاشانی به عنوان رئیس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس مسوولیت دارند و اعضای هیات مدیره نیز به خاطر همین مسوولیت باید کار را جمع کنند. اما وقتی سیاسی که تامین کننده مالی است در حال حاضر به هر دلیلی غایب باشد، همه مسائل در پرسپولیس تحت تاثیر قرار می‌ گیرد. سیاسی پول دارد و پول می‌ دهد و بقیه هم می‌ گویند چشم. اما حالا که ایشان نیست نه از پول خبری هست، نه تصمیمی صورت می‌ گیرد و نه اسپانسری وجود دارد که در غیاب او کارهای مالی را رفع و رجوع کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها