کد خبر: ۲۷۷۱۶۱
زمان انتشار: ۱۱:۵۷     ۱۸ آذر ۱۳۹۳
برای تقویت دستگاه دفاعی بدن، تا می توانید از این دسته خوراکی ها استفاده کنید تا حالا که فصل سرماخوردگی از راه رسیده است، دیگر به مراجعه به دکتر نیازی نداشته باشید.
حق با مادربزرگتان بود که می گفت هر کس در روز یک سیب بخورد، دیگر به دکتر نیازی پیدا نمی کند.

یک دسته مواد غذایی خاص از جمله سیب، مواد مغذی مقوی، مواد معدنی و ترکیبات ارگانیک، می توانند تغییری اساسی در تقویت دستگاه دفاعی بدن شما ایجاد کنند و آن را در برابر بیماری های مختلف مقاوم نگه دارند.

برای تقویت دستگاه دفاعی بدن تا می توانید از این دسته مواد غذایی استفاده کنید تا اکنون که فصل سرما خوردگی از راه رسیده، دیگر به مراجعه به دکتر نیازی نداشته باشید. مواد غذایی تقویت دستگاه ایمنی بدن که در این مقاله به آنها اشاره می کنیم، زمینه تقویت دستگاه دفاعی بدن شما را فراهم کرده، سلامت شما را ارتقاء داده و بدنتان را در برابر بیماری های مختلف مقاوم خواهد کرد.

سیر
بی خود نبوده که سربازهای رومی عادت داشتند قبل از هر جنگ، مقدار زیادی سیر بخورند. آنها عقیده داشتند که این ماده ی غذایی جرات، شجاعت و قدرت آنها را افزایش می داده است. درست است که خوردن سیر خام، نیروی فرابشر به شما نمی دهد، اما به تقویت دستگاه دفاعی بدنتان در مقابل بیماری های ویروسی، باکتریایی و حتی قارچی کمک می کند.

سیر حاوی آلیسین، آژوئین، و تیوسولفینات است؛ سه ترکیب مقوی که به بدن برای جلوگیری و مقابله با بیماری ها کمک می کند. این ترکیب آن قدر مقوی است که مصرف آب سیر خام به اندازه ی نئوسفورین برای ضد عفونی کردن زخم های کوچک موثر است. اگر از آن بر روی پوست استفاده شود، حتی از کرم های موضعی مثل تیناکتین و دیگر مواد ضد قارچ برای درمان پای ورزشکارن، هم مفیدتر است.

پژوهش ها نشان داده است که افرادی که در زمان آغاز سرماخوردگی، میزان زیادی سیر مصرف کنند، زودتر بهبودی خواهند یافت.

چون حین خرد کردن حبه های سیر، آلیسین تولید می شود، از این رو استفاده از یک سیر خرد کن، بهترین راه برای مقوی تر کردن آن است. همچنین آلیسین، آژوئین، و تیوسولفینات ترکیباتی ناپایدار هستند و با مرور زمان از بین می روند، از اینرو تا جایی که می توانید سیر را تازه به تازه مصرف کنید تا تقویت سیستم دفاعی بدنتان بالاتر رود.

هویج
افرادی که در برنامه ی غذایی روزانه شان هویج را فراموش نمی کنند به ندرت دچار سرماخوردگی می شوند. هویج حاوی میزان زیادی بتا کاروتین است که به دستگاه دفاعی بدن برای تولید سلول های کشنده ی بیماری ها، کمک می کنند. این سلول های بسیار مفید بوده و به بدن برای مقابله و کشتن میکروب ها کمک می کند.

هویج همچنین حاوی فالکارینول است، که ماده ی ضد سرطان بسیار خوبی به شمار می رود. دانشمندان به تازگی کشف کرده اند موش هایی که با هویج خام تغذیه شده اند، یک سوم کمتر از دیگر موش ها، به سرطان مبتلا گشته اند. پس دفعه ی بعدی که به خرید می روید، حواستان باشد که چند کیلویی هویج هم به زنبیلتان بیفزایید.

ماست
خوردن باکتریای زنده ممکن است بهترین راه سالم ماندن نباشد، اما برعکس، بدن شما برای خوب عمل کردن، به باکتری های به خصوصی نیاز دارد. لاکتوباسیلوس اسیدوفیلوس، نمونه ای از این باکتری های مفید لازم برای بدن است، چون باعث تولید اسید لاکتیک در روده می شود که به هضم غذا کمک میکند.

بدون اسیدوفیلوس و چند باکتری دیگر، بدن قادر به جذب برخی مواد مغذی نخواهد بود و سیستم دفاعی بدن نیز از کار خوهد افتاد. به علاوه، اسیدوفیلوس با باکتری های بیماری زایی مثل سالمونلا و شیگلا که منجر به اسهال خونی می شود، مقابله می کند.

یکی دیگر از باکتری های مفید، بیفیدوباکتریوم لاکتیس است که برای تقویت واکنش دستگاه دفاعی در سنین بالا بسیار مفید است. محققان دریافته اند که افرادی که میزان بیشتری باکتری استفاده می کنند، سلول های t دفاعی و سلول های کشنده ی بیشتری در جریان خون خود خواهند داشت.

صدف خوراکی
صدف خوراکی فقط برای شور و میل جنسی مفید نیست. حلزون ژلاتینی حاوی میزان زیادی فلز روی است که یکی از بهترین مواد برای تقویت سیستم ایمنی بدن به شمار می رود.

این ماده کمک می کند تا سلول های سفید و سایر پادتن ها سریعتر تولید شوند و باعث تقویت آنها نیز می شوند تا بهتر دربرابر بیماری ها مقابله کنند. فلز روی برای عملکرد سلول های بسیار حیاتی است و باعث تقویت ۱۰۰ نوع مختلف آنزیم می شود که واکنش های شیمیایی بدن را توسعه می دهند.

فلز روی زمینه تقویت عملکرد دستگاه دفاعی بدن می شود. کمبود این فلز در بدن ممکن است منجر به از کار افتادن جدی دستگاه دفاعی بدن شود، پس اگر میخواهید دستگاه دفاعی بدنتان همیشه خوب کار کند، کمی صدف خوراکی نیز به برنامه ی غذاییتان اضافه کنید.

غذا به جای دارو
برای سالم ماندن و تقویت سیستم دفاعی بدن، مصرف دارو و آنتی بیوتیک را کنار بگذارید. بدن شما طوری ساخته شده است که قادر به جذب مواد دارویی موجود در مواد غذایی می باشد. اگر میخواهید سیستم دفاعی بدنتان همیشه مثل ساعت کار کند، باید میزان زیادی از سبزیجات و میوه جات در روز مصرف کنید و از غذاهای حاضری و فست فود اجتناب کنید. برای از بین بردن سموم موجود در بدن نیز می توانید ورزش کنید. اینکار باعث می شود تا همه ی مواد مغذی مفید برای تقویت دستگاه دفاعی بدن، به خوبی به کار افتند.

داشتن یک برنامه ی غذایی سالم و مقوی بسیار به حفظ سلامتی و تقویت دستگاه ایمنی شما کمک می کند. امید است این مقاله توانسته باشد تا حدی شما را با چند نوع از این مواد غذایی مفید آشنا کند و تقویت دستگاه دفاعی بدن شما را بالا ببرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها