کد خبر: ۲۷۶۹۰۸
زمان انتشار: ۱۲:۰۷     ۱۷ آذر ۱۳۹۳
رئیس پلیس راهور ناجا گفت: در طرح ویژه ترافیک ایام اربعین همه دستگاه‌های متولی حضور حداکثری خواهند داشت و راهنمایی و رانندگی نیز با حضور 10 هزار نفری خود ایمنی را فراهم خواهد کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، سردار اسکندر مؤمنی رئیس پلیس راهور ناجا در حاشیه چهل و پنجمین کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی در جمع خبرنگاران به افزایش آمار زائران حسینی اشاره کرد و گفت: تا این لحظه 900 هزار نفر از مهران، چزابه و شلمچه خارج شده‌اند و پلیس راهور با توجه به افزایش زائران طرح‌های ویژه‌ ترافیکی ایام اربعین را اتخاذ کرده است و از امسال این طرح نیز جزو طرح‌های تقویم سالانه راهور قرار می‌گیرد.

وی به جلسه امروز اشاره و تصریح کرد: دستگاه‌های متولی از جمله ایمنی، امداد، حمل‌ونقل و ... بحث‌های مفصلی داشتند و قرار شد که افزایش حضور دستگاه‌ها را به صورت ویژه در این طرح داشته باشیم؛ همچنین راهنمایی و رانندگی با حضور 10 هزار نفری خود ایمنی راه‌ها را فراهم خواهد کرد.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: راهداری و شهرداری تهران نیز اتوبوس‌هایی را پیش‌بینی کرده‌اند تا در سه مسیر اصلی و در سه اولویتی که ذکر شد تردد کنند و با افزایش حضور نسبت به جابجایی زائران کمک کنند.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد تردد اتوبوس‌های داخل شهری در جاده‌ها گفت: ایمنی باید رعایت شود و اتوبوس‌های بین‌شهری مجاز هستند تا برای تردد در این مسیر و انتقال به زائران اقدام کنند.

سردار مؤمنی در مورد خودروهایی که زائرانی که در مسیر متوقف شده گفت: این خودروها 10 روز تا 2 هفته است که استارت نخورده‌اند و ممکن است حتی بنزین نیز نداشته باشند بنابراین حضور گسترده امداد خودرو برای رفع معایب و همچنین پیش‌بینی پمپ بنزین برای سوخت ‌آنها از الزامات است؛ قرار شده مصوبات این جلسه به وزارت نفت و شرکت توزیع‌کننده اعلام شود تا نسبت به تأمین سوخت پیش‌بینی لازم شود همچنین ناجا نیز  چند دستگاه پمپ بنزین سیار در طول مسیر مستقر کرده است.

سردار مؤمنی به بحث تصادفات پرداخت و گفت: مقرر شده جرثقیل سنگین، امداد و نجات و حتی بیمه‌ها نیز حضور حداکثری داشته باشند تا هیچ عاملی باعث به وجود آمدن سد معبر در مسیر نشود.

رئیس پلیس راهور ناجا در پاسخ به سؤال خبرنگاری در مورد دوربین‌های پلاک‌خوان در ماشین‌های راهنمایی و رانندگی گفت: طبق هماهنگی که با راهداری داشته‌ایم یکی از اولویت‌های ما کنترل هوشمند جاده‌هاست که این کنترل به صورت دوربین‌های سیار و ثابت است که دوربین‌های ثابت در طول جاده‌ها مشهود هستند اما دوربین‌های موقت به دو صورت هستند 1- موقت با پایه و 2- بخشی که در خودروها قرار می‌گیرند که این طرح در حال مطالعه نهایی و پایلوت است تا در آینده این دوربین‌ها در ماشین‌های پلیس استقرار شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها