کد خبر: ۲۷۶۶۲
زمان انتشار: ۱۶:۱۷     ۰۱ آذر ۱۳۹۰
روسیه تحریم‌های جدید علیه ایران را محکوم کرد
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه افزایش دائمی اقدامات یک‌جانبه تحریم کننده علیه ایران را فراتر از چارچوب حل و فصل مشکلات، غیرقابل قبول و مغایر با حقوق بین المللی ارزیابی کرد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "الکساندر لوکاشوویچ" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که به عقیده مقامات مسکو، افزایش دائمی اقدامات تحریم کننده علیه ایران مدتهاست که از چارچوب حل و فصل مشکلات مربوط به مسئله عدم گسترش تسلیحات هسته‌ای در رابطه با فعالیت‌های ایران در این عرصه فراتر رفته است.

در بیانیه لوکاشوویچ در این رابطه آمده است: در رابطه با تصمیم دولت آمریکا در خصوص تشدید اقدامات یکجانبه تحریم کننده ایران که دربرگیرنده شرکت‌های متعلق به کشورهای ثالث هم می‌شود و آنها را از همکاری با این کشور در عرصه نفت و صنایع پتروشیمی منع کرده، همچنین برخی بانک‌های ایرانی، باید تاکید کنم که فدراسیون روسیه چنین اقدامات افراطی را غیرقابل قبول و مغایر با حقوق بین المللی ارزیابی می‌کند.  

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد: چنین برخوردی، همانطور که روند توسعه اوضاع پیرامون مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای ایران نشان داده است، بطور جدی امکان گفت‌وگوی سازنده با مقامات تهران در این زمینه را از بین خواهد برد. تشدید تحریم‌ها و افزایش اعمال فشار بر جمهوری اسلامی که برای برخی از شرکای غربی ما به یک هدف تبدیل شده است، هیچ کمکی به افزایش میزان آمادگی مقامات تهران برای نشستن پشت میز مذاکره نخواهد کرد.

یانوکووویچ افزود: ما بر این عقیده هستیم که افزایش دائم اقدامات تحریم کننده علیه ایران مدتهاست که از دور خارج شده و بصورت افراطی مورد استفاده برخی کشورها قرار می‌گیرد.

همانطور که در رسانه‌های گروهی اعلام شده فرانسه از شرکای خود خواسته است تا تحریم‌های «بی سابقه» را علیه ایران مورد اجرا بگذارند. صحبت بر سر خودداری کامل از خریداری نفت و محصولات پتروشیمی از جمهوری اسلامی است. اولین گام در این رابطه را دولت آمریکا برداشته است.

مقامات واشنگتن همچنین اعلام کرده‌اند که در این رابطه روی حمایت روسیه از تشدید تحریم‌ها علیه ایران حساب می‌کنند. این در حالی است که مقامات مسکو چنین مسئله‌ای را تکذیب کرده‌اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها