کد خبر: ۲۷۵۹۴۷
زمان انتشار: ۱۳:۵۵     ۱۳ آذر ۱۳۹۳
تا به حال در تاريخ فوتبلا جام‌حذفي کشور، 4بار مسابقات فينال، صددرصد تهراني برگزار شده است و هر 2 تيم برنده و مغلوب تهراني بوده اند که اين تعداد فينال تمام تهراني براي شهري که 15بار قهرمان و 11بار بازنده فينال بوده و به عبارتي 26بار به فينال جام‌حذفي رسيده رقم اندکي است.

به گزارش پایگاه 598، در سال 57 ـ56 2 تیم تهرانی استقلال هی به فینال جام‌حذفی رسیدند و استقلال، با پیروزی 2 ـ صفر قهرمان جام‌حذفی شد. در سال 78 ـ77 هم پرسپولیس و استقلال به فینال جام‌حذفی رسیدند که این بار فینال را تیم پرسپولیس فتح کرد و سومین فینال تمام تهرانی هم بازی استقلال ـ بهمن در سال 79 ـ78 بود اما چرا 4 فینال را تمام تهرانی عنوان کردیم.

پاسخ این است که در سال 57 ـ56 دو بار جام‌حذفی در کشور برگزار شد، مثل انگلستان که هم جام‌حذفی و هم جام اتحادیه دارد قرار بود از سال 57 ـ 56، جام‌حذفی فدراسیون در کنار جام‌حذفی رژیم طاغوت برگزار شود که با پیروزی انقلاب، برنامه های فوتبال تغییر کرد و در تنها دوره جام‌حذفی فدراسیون 2 تیم تهرانی پاس و دارایی به فینال رسیدند.

***

بر این اساس، احتمال رویارویی پرسپولیس و نفت‌تهران در فینال طبق قانون مندل، 25درصد است، یک دوم شانس صعود پرسپولیس ضربدر یک دوم شانس صعود نفت برابر با یک چهارم شانس رویارویی این 2 تیم و 25درصد یا احتمال یک چهارم از 4 حالت ذیل است؛
1. فینال پرسپولیس ـ نفت/ 25درصد
2. فینال ذوب‌آهن ـ پدیده/ 25 درصد
3. فینال پرسپولیس ـ پدیده/ 25درصد
4. فینال ذوب‌آهن ـ نفت/ 25درصد

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها