کد خبر: ۲۷۵۷۱
زمان انتشار: ۰۹:۵۹     ۰۱ آذر ۱۳۹۰
سیمور هرش:
روزنامه‌نگار برجسته آمریکایی در مقاله‌ای با عنوان "ایران و آژانس‌" تأکید کرد که گزارش آژانس درباره ایران نه تنها نکته جدیدی نداشت بلکه هیچ شواهدی که نشان دهد برنامه هسته‌ای ایران تسلیحاتی است را دارا نبود.

به گزارش سرويس بين الملل 598 به نقل از خيرگزاري فارس، "سیمور هرش" در مقاله ای با نام "ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی" در هفته نامه "نیویورکر" در خصوص گزارش آژانس درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت:  من در یک دهه گذشته در خصوص ایران و بمب هسته‌ای برای هفته‌نامه نیویورکر گزارش‌هایی نوشتم و بر عدم توانایی فرماندهی عملیات ویژه مشترک برای یافتن شواهد قطعی برنامه تولید سلاح هسته‌ای در ایران متمرکز شدم.

هرش در ادامه مقاله خود به اظهارات کارشناسان و تحلیگران بین المللی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران اشاره کرد و نوشت که"رابرت کلی" یکی از بازرسان بازنشسته آژانس و مهندس هسته‌ای که به مدت ۳۰ سال بر روی برنامه تسلیحاتی هسته‌ای کار کرده بود، تصریح کرد: من چیز جدیدی در گزارش آژانس بین‌المللی آژانس پیدا نکردم.
 
در مقاله هرش به نقل از "کلی" آمده است که گزارش آژانس از یک سری اطلاعات از یک منبع که آن لپ تاپ کامپیوتری است، تهیه شده است که این اطلاعات توسط یک سازمان اطلاعاتی غربی در اختیار آژانس قرار گرفته که صحت اطلاعات آن قابل اثبات نیست.

وی به نقل از "گرگ تیلمن" تحلیگر سابق کمیته اطلاعات سنا و وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: در گزارش آژانس چیزی نیست که نشان دهد ایران واقعا در حال ساخت بمب است.

این روزنامه نگار معروف آمریکایی تاکید کرد که ایران یکی از امضاکنندگان معاهده ان پی تی (منع گسترش تسلیحات اتمی است) و بنابراین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی این کشور را به عنوان کشوری هسته‌ای زیر نظر گرفته و در همه مکان‌ها دوربین است و تأسیساتی نیست که اعلام نشده باشد و در تمامی گزارشات آژانس در خصوص برنامه هسته‌ای ایران اعلام نشده که اورانیوم غنی شده از مسیر مشخص خود خارج نشده است.

هرش اینگونه ادامه داد: اگر بخواهیم مخفیانه بمب اتمی بسازیم اورانیوم آن را از کجا باید بیاوریم؟ تاسیسات مخفی آن کجاست؟ ما هنوز نتوانسته ایم آن را پیدا کنیم.

انتهای پیام/ف.ص

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها