کد خبر: ۲۷۴۹۳
زمان انتشار: ۱۹:۴۲     ۳۰ آبان ۱۳۹۰
خبرگزاري آريا-شهروندان عربستاني در واکنش به کشته شدن يک جوان نوزده ساله در استان قطيف درحمله سرکوبگرانه نيروهاي امنيتي ، تظاهرات کردند.
کشته شدن يک جوان نوزده ساله در ناآرامي هاي عربستان سعودي
نيروهاي امنيتي عربستان سعودي يک جوان نوزده ساله را در شهر قطيف به ضرب گلوله از پاي درآوردند.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا، پايگاه اينترنتي العواميه اعلام کرد، نيروهاي امنيتي سعودي يکشنبه شب به سوي گروهي از جوانان در محله "الشويکه" در استان قطيف درشرق عربستان تيراندازي کردند، که در جريان آنها دو نفر زخمي شدند.
يکي از مجروحان به نام "ناصر المحيشي" بعد از انتقال به بيمارستان به شهادت رسيد.
در همين حال، شاهدان عيني گفتند که نيروهاي امنيتي سعودي بعد از زخمي شدن المحيشي براي مدت زيادي از انتقال او به بيمارستان جلوگيري کردند.
به گفته اين شاهدان، پيکر زخمي المحيشي براي مدتي طولاني در مرکز ايست و بازرسي نيروهاي سعودي روي زمين بود تا اينکه به وسيله آمبولانس به بيمارستان منتقل شد اما به علت جراحت هاي وارده و خونريزي زياد به شهادت رسيد.
"جنبش آزادگان" در منطقه العواميه نيز با انتشار بيانيه اي شهادت اين جوان را به خانواده اش و اهالي شهر القطيف تسليت گفت، و از همه مردم خواست تا در مراسم تشييع وي شرکت کنند.
اين جنبش همچنين از همه مردم خواست تا امشب با شعار "مرگ بر آل سعود" در تظاهرات اعتراض آميز در خيابان "الثوره" شهر قطيف شرکت کنند.

مخالفت سعودي‌ها با تحويل پيکر شهيد قطيف
مسئولان امنيتي سعودي از تحويل پيکر شهيد "ناصر المحيشي" به خانواده اش در قطيف خودداري کردند.
شبکه العالم به نقل از منابع عربستاني اعلام کرد، درحاليکه قرار بود امروز پيکر "ناصر المحيشي" در قطيف تشييع شود، اين امر به دليل مخالفت سعودي ها با تحويل پيکر او به خانواده اش، به فردا سه شنبه موکول شد.
 

محاصره بيمارستان الزهرا در عربستان
در همين حال شبکه العالم به نقل از منابع عربستاني، از محاصره بيمارستان الزهرا در قطيف از سوي نيروهاي امنيتي سعودي خبر داد.
بر اساس اين گزرش نيروهاي امنيتي سعودي پس از مجروح شدن يک جوان عربستاني در منطقه شيعه نشين قطيف، و انتقال او به بيمارستان الزهرا، اين بيمارستان را محاصره کردند.
قرار بود امروز مراسم تشييع پيکر شهيد "ناصر المحيشي" با حضور گسترده مردم در منطقه شيعه نشين قطيف در شرق عربستان برگزار شود.
مسئولان امنيتي سعودي براي جلوگيري از تظاهرات مردم، از تحويل پيکر اين شهيد به خانواده اش خودداري کردند.
اين جوان عربستاني ديشب به ضرب گلوله نيروهاي امنيتي سعودي شهيد شد.

تظاهرات در شرق عربستان
 شهروندان عربستاني در واکنش به کشته شدن يک جوان نوزده ساله در استان قطيف درحمله سرکوبگرانه نيروهاي امنيتي ، تظاهرات کردند.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا، شهروندان عربستاني امروز (دوشنبه) در اعتراض به کشته شدن يک جوان عربستاني به ضرب گلوله نيروهاي امنيتي عربستان در منطقه العواميه استان القطيف شرق اين کشور تظاهرات کردند.
تظاهرکنندگان عربستاني با سر دادن شعارهايي،خشم خود را از اين اقدامات سرکوبگرانه نيروهاي امنيتي عربستان ابراز کردند.

تيراندزاي به تظاهرکنندگان در عربستان
 منابع عربستاني تاکيد کردند، نيروهاي امنيتي سعودي بسوي تظاهرکنندگان در ميدان "الکرامه" قطيف تيراندازي کردند.

اخراج 108 شيعه عربستان از کشور
در شرايطي که زمزمه هايي از رسيدن بهار عربي به عربستان شنيده مي شود ، مقامهاي اين کشور در اقدامي که آشکارا نقض حقوق بشر و شهروندي است ، يک صد و هشت شيعه عربستان را از کشور اخراج کردند.
پايگاه خبري " المستقبل العراقي " در گزارشي فاش ساخت ، شيعيان اخراجي از طريق هواپيمايي قطري به خارج از عربستان منتقل شده اند . اين اقدام غير اخلاقي مقامهاي عربستاني در حالي صورت گرفته است که مناطق شرقي اين کشوردر روزهاي اخير ناآرام بوده است . استانهاي الشرقيه و قطيف ازجمله استانهاي عربستان است که همزمان با آغاز موج بيداري اسلامي در اکثرکشورهاي عربي ، صحنه ابراز عقيده شيعيان و کساني است که سالها از حقوق قانوني خود محروم بوده اند . شيعيان عربستان برغم آنکه ده تا پانزده درصد جامعه اين کشور را تشکيل مي دهند ، اما از حقوقي مشابه ديگر ساکنان اين کشور بي بهره هستند . در واقع شيعيان در عربستان ، شهروند درجه دو محسوب مي شوند .

موقعيت متزلزل خاندان آل سعود
 بر اساس نتايج يک نظرسنجي خاندان سلطنتي آل سعود در عربستان در نهايت مجبور به کناره گيري از قدرت مي شود.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از  پرس تي وي، بر اساس نتايج نظرسنجي اخير که در ميان مخاطبان اين شبکه خبري انجام گرفته است، در حدود 47 درصد معتقدند خاندان آل سعود با مشکلات داخلي گسترده اي روبرو مي شود و در نهايت مجبور به ترک قدرت است.
اين در حالي است در حدود 45 درصد از مخاطبان پرس تي وي، نيز گفته اند ادامه حکومت اين خاندان با حمايت واشنگتن ممکن است.
شرکت کنندگان در اين نظرسنجي شامل 25 مميز 5 دهم درصد در آمريکا، 14 درصد در انگليس، پنج مميز چهار دهم درصد در کانادا و دو مميز دو دهم درصد در استراليا، مي شود. در حدود پنجاه مميز هشت دهم درصد نيز از ميان مخاطبان پرس تي وي در ساير کشورهاي جهان بوده اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها