کد خبر: ۲۷۳۸۸
زمان انتشار: ۱۱:۰۱     ۳۰ آبان ۱۳۹۰
هشدار به مخالفان دولت/
كویت – امیر كویت با رد خواسته مخالفان برای بركناری نخست وزیر و انحلال كابینه و مجلس گفت: مجلس و كابینه را منحل نخواهم كرد و آنها مدت قانونی خود را طی خواهند كرد و بعد از آن انتخابات برگزار و كابینه و مجلس جدید تشكیل خواهد شد.

به گزارش سرويس بين الملل  598 به نقل از خبر گزاري ایرنا، شیخ 'صباح الاحمد الجابر الصباح' در دیدار با سردبیران روزنامه ها و رسانه های كویت كه روز یكشنبه انجام شده اظهار داشت: مطابق قانون اساسی من نخست وزیر را تعیین و یا بركنار و وزیران را تائید می كنم.

امیر كویت مخالفت با نخست وزیر را دشمنی شخصی با وی دانسته و گفته است: چگونه كسی را كه نه سرقتی مرتكب شده و نه عملی مغایر قانون اساسی انجام داده بركنار كنم، این مسئله كاملا جنبه دشمنی شخصی دارد.

وی خاطرنشان كرده است كه حتی اگر شیخ ناصر المحمد نخست وزیر استعفا هم بدهد، نخواهم پذیرفت.

وی اقدام تظاهرات كنندگانی را كه چهارشنبه هفته گذشته به زور وارد ساختمان مجلس شدند و در میان آنان شماری از نمایندگان مخالف نیزحضور داشتند محكوم كرد و از آن به عنوان 'چهارشنبه سیاه' نام برد و گفت: قانون در باره كسانی كه وارد مجلس شدند از جمله نمایندگان اجرا خواهد شد.

وی افزود: ما مانع اینكه شهروندان تجمع برگزار كنند و آنچه را می خواهند بگویند نمی شویم و این موضوع در چارجوب آزادی های عمومی و در راستای دموكراسی است ولی اینكه به زور درهای مجلس گشوده شود و تخریب صورت گیرد، امری مردود و غیر قابل قبول است.

وی با تاكید بر محاكمه این افراد گفت: 40 نفر از جمله برخی نمایندگانی كه وارد ساختمان مجلس و صحن 'عبدالله السالم' (محل برگزاری جلسات) شدند تحویل دادستانی خواهند شد.

وی در باره رسوایی مالی موسوم به سپرده های میلیونی نیز گفت: سپرده های میلیونی برخی نمایندگان در قوه قضائیه در دست بررسی است و ما منتظر حكم دادگاه هستیم.

وی افزود:چنانچه مشخص شود كه در این زمینه پولشویی صورت گرفته باشد من اولین كسی هستم كه با رشوه دهنده برخورد خواهم كرد و ما در برابر این موضوع كوتاه نخواهیم آمد زیرا این یك جرم است.

وی همچنین با رد هرگونه اتهام علیه عربستان سعودی در حوادث اخیر خاطرنشان كرد كه عربستان كشور برادر ماست و ما با اعضای شورای همكاری، قرابت و خویشاوندی داریم و ما كارهایی را كه برادران سعودی مان برای ما انجام داده اند فراموش نمی كنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها