کد خبر: ۲۷۳۷۶
زمان انتشار: ۱۰:۲۸     ۳۰ آبان ۱۳۹۰
نتیجه نشست اضطراری كابینه وشورای نظامی حاكم مصر
تهران- كابینه مصر و شورای نظامی حاكم بر این كشور روز گذشته (یكشنبه) در پایان نشست مشترك و اضطراری خود اعلام كردند انتخابات پارلمانی در تاریخ تعیین شده یعنی 28نوامبر (7آذر) برگزار می شود.

ايرنا :شبكه الجزیره قطر روز دوشنبه گزارش داد دولت 'عصام شرف' اعلام كرد برای تظاهرات مسالمت آمیز مردم كه در قاهره و دیگر شهرهای بزرگ مصر جریان دارد احترام قائل است و این در حالی است كه اقدامات این دولت نشان دهنده تمایلات دیگری است.

در حالی كه تا این هفته خواسته اصلی معترضان مصری، سرعت گرفتن اقدامات برای تحویل قدرت به غیر نظامیان و كنار گذاشتن سند مبانی قانون اساسی بود، پس از توسل ارتش و پلیس به خشونت اكنون خواسته های مردم بیشتر شده كه بركناری دولت عصام شرف، اولین آنها است.

برخی گزارش های خبری حاكی از آن است كه نیروهای پلیس برای متفرق كردن تظاهر كنندگان از مقابل ساختمان وزارت كشور در نزدیكی میدان التحریر، از گاز اشك آور استفاده كردند. تظاهر كنندگان شعارهایی در محكومیت شورای نظامی سر دادند و اعلام كردند از ادامه تظاهرات هیچ بیم و هراسی ندارند.

نیروهای ارتش و پلیس عصر روز یكشنبه با یورش به میدان التحریر با مردم درگیر شدند. ارتش و پلیس كه روز شنبه موفق به اخراج مردم از میدان نشده بودند تلاش كردند این میدان را از تظاهر كنندگان خالی كنند اما ناكام ماندند. پس از خروج نیروهای ارتش و پلیس از میدان بار دیگر بر تعداد مردم حاضر در میدان افزوده شد زیرا بسیاری از مردم از مناطق مختلف برای یاری تحصن كنندگان خود را به این میدان رساندند.

از سوی دیگر، دكتر 'احمد الطیب' شیخ الازهر با ابراز تاسف از رویدادهای اخیر در میدان التحریر قاهره، عامل اصلی بروز این حوادث را سند مبانی قانون اساسی دانست.

عجیب اینكه شیخ الازهر در عین حال از مردم خواست از اماكن برگزاری تحصن و تظاهرات دور شوند. وی همچنین از دولت خواست با مشت آهنین با افراد متخلف از قانون رفتار كند.

هنوز تحصن كنندگان در میدان التحریر حضور دارند. اخبار رسیده از قاهره حاكی است در ساعات بامداد امروز هم نیروهای امنیتی تظاهر كنندگان را هدف چندین گلوله گاز اشك آور قرار دادند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها