کد خبر: ۲۷۱۷۱۰
زمان انتشار: ۲۳:۳۳     ۲۸ آبان ۱۳۹۳
در شرایطی که فعالان بازار سرمایه چشم انتظار نتیجه مذاکرات هسته‌ای هستند اما عرضه‌های سنگین بزرگان بازار در چند روز اخیر باعث شده تا شاخص دستخوش نوسانات شدید شود اما رئیس سازمان بورس معتقد است که بازار سرمایه دچار رکود نیست و نگرانی از وضعیت بورس ندارد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از تراز؛ حاکم شدن ابهام در بازار سرمایه از هفته گذشته تاکنون باعث شده تا ریزش‌های شاخص بورس ادامه یابد، این در حالی است که مدیران بازار سرمایه اعتقاد دارند افت روزهای اخیر شاخص نگران‌کننده نیست.


 
در شرایطی که فعالان بازار سرمایه چشم انتظار نتیجه مذاکرات هسته‌ای هستند اما عرضه‌های سنگین بزرگان بازار در چند روز اخیر باعث شده تا شاخص دستخوش نوسانات شدید شود.

 
افت بازار سهام در حالی ادامه دارد که رئیس سازمان بورس درباره وضعیت کلی بازار معتقد است که بازار سرمایه در وضعیت خوبی قرار دارد و نوسانات در بازار امری طبیعی است.

 
علی صالح آبادی در مقایسه افت شاخص در روزهای اخیر در مقایسه به دوره‌های قبل عنوان کرد: در مدت زمانی کاهش شاخص‌ها در بازار سرمایه را شاهد بودیم اما اتفاقی که دراین دوره افتاد با دوره‌های قبلی کاهش شاخص در سال‌های گذشته تفاوت اساسی داشت و آن، این است که گرچه در این دوره حجم معاملات در مقاطعی کاهش می‌یافت اما نقد شوندگی بازار همواره وجود داشت و صف فروشی مشاهده نمی‌شد و این نکته مثبت بازار بود.

 
او با تاکید بر اینکه از اواخر شهریور ماه امسال تاحدودی شاهد روند صعودی و آرام بورس و شاخص بودیم، تصریح کرد: اتفاق مثبتی که در بازار سرمایه کشورمان رخ داده افزایش حجم معاملات بوده است، به طوری که حجم معاملات بورس تهران و فرابورس جمعا روزانه به ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان هم می‌رسد که قابل توجه است.

 
صالح‌آبادی درباره رکود بازار سهام به مهر گفت: در سال ۸۷ با وقوع بحران مالی جهانی، در بازار سرمایه صف فروش ایجاد شده بود و از هر کد روزانه ۱۰۰۰ سهم بازارگردانی می‌شد و این جالب نبود. یا در سال ۸۴ صف فروش بود اما کسی سهام نمی‌خرید و سهامداران عمده روزانه هزار تا دو هزار سهم بازار گردانی می‌کردند.

 
او بیان کرد: در‌‌ همان زمان که حقیقی‌ها نگران بازار بودند، ما هیچ نگرانی نداشتیم و بیمه سهام توانست عرضه‌های بازار را کنترل کند و این از اتفاقات مهم در این دوره بود. از دیگر اتفاقات ایجاد صندوق‌های بازار گردانی به عنوان یکی از خلاء‌های بازار سرمایه بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها