کد خبر: ۲۷۱۶۷۰
زمان انتشار: ۲۲:۲۸     ۲۸ آبان ۱۳۹۳
مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با بیان اینکه نصب تجهیزات اندازه‌گیری برداشت از چاه‌های مجاز آب از اولویت‌های طرح احیا و تعادل بخشی منابع زیرزمینی است، گفت: در کشور کمتر از ۵۰ هزار حلقه چاه مجهز به کنتورهای هوشمند است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، محمد حاج‌رسولی‌ها در نشست تخصصی «مدیریت منابع آب با رویکرد احیا و تعادل بخشی منابع زیرزمینی» که در حاشیه دهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران برگزار شد، گفت: برای نصب کنتورهای هوشمند باید مدلی روی میز گذاشته می‌شد تا بتوان این موضوع را به نحو مناسب مدیریت و انجام داد ،بنابراین با توجه به تغییر رویکرد وزارت نیرو ناشی از شرایط اقلیمی و کمبود آب کشور، در زمان حاضر تاکید عمده بر مباحث مدیریتی و نرم‌افزاری بخش آب متمرکز است.

*سالانه 200 میلیون تومان اعتبار برای نصب کنتورهای هوشمند نیاز است 

وی با اشاره به اینکه سالانه 200 میلیون تومان اعتبار برای نصب کنتورهای هوشمند نیاز است ادامه داد: یکی از مباحث مهم بخش آب پرداختن به مسایل منابع آب زیرزمینی است که باوجود اینکه در گذشته بحث‌های مربوط به حفظ منابع زیرزمینی مطرح بود، در چند ماه اخیر وزارت نیرو طرح احیا و تعادل بخشی را در دستورکار قرار داد.

حاج رسولیها در ادامه تاکید کرد: جمع‌بندی بر این شد که با توجه به تاکید شورای عالی آب، این موضوع به طور متمرکز و جدی پیگیری شود.

*جلوگیری از مازاد برداشت‌های آب از چاه‌های مجاز

حاج‌رسولی‌ها با بیان اینکه این بحث نیازمند سامان‌دهی بزرگی بود و در چند ماه گذشته کارهای بزرگی در این زمینه انجام شده است، گفت: یکی از طرح‌های مهم در این زمینه جلوگیری از مازاد برداشت‌ آب از چاه‌های مجاز است که در این طرح 50 درصد دستاوردها بر چاه‌های مجاز و نصب ابزارهای اندازه‌گیری در این چاه‌ها متمرکز شده است.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران افزود: در وزارت نیرو مدل مشخص برای اندازه‌گیری چاه‌ها استفاده از برق در چاه‌ها بود که هر چند برقی کردن هر چاه به طور متوسط 200 میلیون تومان می‌شد و مباحثی درباره تامین برق این چاهها مطرح بود، اما با در نظر گرفتن تمام جوانب این روش مورد تایید قرار گرفت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها