وی ادامه داد: هم اکنون باید مسئولان فرهنگی ما به این نتیجه برسند که ما در جبهه دوم و در دفاع مقدس دوم قرار داریم، دشمن از طریق تهاجم فرهنگی جوانان ما را نشانه رفته است در این جبهه زنان در جلوی میدان رزم هستند و مردان باید از آنها پشتیبانی کنند.
شایق ادامه داد: اگر تصور کنیم که دشمن بیکار مینشیند و منتظر اقدامات ما میماند تصور اشتباهی است و این تصور ما را به شکست میرساند چراکه در مقابل نقشههایی که هر روز از سوی دشمن برای جوانان ما کشیده میشود باید اقدامات متناسب فرهنگی و قابل قبول برای جوانان داشته باشیم و اگر آنها برنامههای خود را با کامیون به کشور می آورند نباید یکی یکی با دست آنها را دفع کنیم و باید دفع این برنامهها از سوی ما گسترده تر باشد.
این کارشناس امور زنان و خانواده افزود: یکی از ابزارهایی که در مسیر جنگ نرم به راحتی وارد کشور میشود گوشیهای موبایل است که تحریمها هیچ وقت شامل این مورد نمیشود و یا مورد دیگر لوازم آرایشی است که ایران جزء کشورهای برتر در استفاده از لوازم آرایش است و باید ریشه یابی کنیم که واردات این موارد چه سودی برای آنها دارد که هیچوقت در لیست تحریمهای ما قرار نمیگیرد؟
شایق اظهار داشت: در حقیقت آنها از این طریق در کشور ما سرمایه گذاری و زمینه سازی میکنند تا در موقع مناسب استفادههای خود را از این وضعیت ببرند و بعد در دنیا این چهره را از خانوادههای ما میسازند که خانوادههای ایرانی دچار تزلزل شده است.
وی افزود: باید قبل از آنکه این موضوع به یک بحران تبدیل شود مسئولان، دفاع مقدس دوم را باور کنند و در این مسیر جوانان و خانوادهها را آگاه سازند تا در آینده شاهد ورود خسارتهای فراوان فرهنگی و اجتماعی در کشور نباشیم.