کد خبر: ۲۷۰۷۸
زمان انتشار: ۱۸:۲۶     ۲۸ آبان ۱۳۹۰
مردی که در ازای دریافت طلب دومیلیونی خود بدهکار را به آتش کشیده بود، دستگیرشد.
 ایسنا: مأموران کلانتری ۱۳۱ شهرری در شامگاه پنجم آبان ماه سالجاری از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی در جریان یک فقره آتش‌سوزی خودرو در یکی از بن بست‌های خیابان فدائیان اسلام قرار گرفتند که با حضور مأموران آتش‌نشانی، اقدامات لازم برای اطفای حریق انجام شد.

ماموران وآتش‌نشانان در بررسی‌های انجام شده از خودرو با بقایای به جای مانده از جسد متعلق به یک مرد در صندلی عقب خودرو روبرو شدند که موضوع به اداره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی و قاضی کشیک دادسرای ناحیه شهرری اعلام کردند.

با حضور بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه شهرری و کارآگاهان اداره دهم در محل، با توجه به شواهد بدست آمده پرونده با موضوع «قتل» تشکیل و ضمن انتقال جسد به پزشکی قانونی، تحقیقات برای شناسایی هویت مقتول و شناسایی متهم یا مته‌مان به قتل احتمالی در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

با آغاز تحقیقات، کارآگاهان با بررسی ارکان هویتی خودرو، مالک ۴۰ساله خودرو به نام «غفار» مورد شناسایی قرار دادند که با شناسایی هویت مالک خودرو و در مراجعه کارآگاهان به محل سکونت وی در منطقه شهرری اعضای خانواده غفار اعلام کردند که نامبرده در روز حادثه به قصد دیدن فردی به نام «غلامرضا» از منزل خارج شده و تاکنون به منزل بازنگشته است.

با توجه به اظهارات و اطلاعات بدست از اعضای خانواده غفار و با تأیید آنان درباره شناسایی هویت جسد، کارآگاهان هویت جسد کشف شده شناسایی شد.

تحقیقات کارآگاهان برای شناسایی «غلامرضا» آغاز و یک روز پس از وقوع حادثه وی ضمن انتقال به پلیس آگاهی در اظهارات اولیه عنوان کرد که در روزحادثه غفار به کارگاه تولیدی روکش صندلی ماشین متعلق به من در منطقه کیانشهر مراجعه کرد و پس از پرداخت مبلغ ۲۰۰ هزار تومان وجه نقد و تحویل دادن سه فقره چک در ازای هزینه خرید روکش صندلی از محل خارج شد.

کارآگاهان، در زمان تحقیقات علی‌رغم اصرار غلامرضا مبنی بر بی‌اطلاعی از سرنوشت غفار، با توجه به آثار سوختگی دست راست غلامرضا به تحقیقات خود در این باره ادامه داده و با توجه به اظهارات ضد و نقیض غلامرضا در خصوص علت سوختگی دست خود، وی را ضمن انجام هماهنگی‌های لازم با بازپرس پرونده دستگیر کردند.

در شرایطی که غلامرضا همچنان اصرار بر بی‌گناهی خود داشت، کارآگاهان شخصی را شناسایی کردند که متهم را در تاریکی شب حادثه، در حال انتقال یک کیسه به صندلی عقب خودرو پراید قرمز رنگ متعلق به مقتول مشاهده کرده بود، با شناسایی تنها شاهد ماجرا، غلامرضا که دیگر چاره‌ای جز اعتراف نداشت پس از گذشت ۱۷ روز به ناچار لب به اعتراف گشود و در اظهارات خود به ارتکاب جنایت و در ادامه به آتش کشیدن جسد در داخل خودروی متعلق به مقتول اعتراف کرد.

متهم در اعترافات خود با بیان اینکه در حدود یک ماه پیش، مقتول اقدام به خرید لوازم داخل خودرو به ارزش تقریبی دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان کرده اما پولی در این خصوص پرداخت نکرده بود و برای پرداخت پول هر روز وعده می‌داد تا اینکه نهایتا در روز حادثه به کارگاه تولیدی من مراجعه کرد و اظهار داشت که این مبلغ را به همراه ۶۰۰ هزار تومان دیگری که به من بدهکار است، بعدازظهر‌‌ همان روز تصفیه خواهد کرد اما ناگهان شروع به ناسزا گفتن به من کرد و پس از آن بود که میان ما دو نفر درگیری ایجاد شد و من در یک لحظه، ضربه‌ای را با سینه او وارد کردم که باعث شد تا او کنترل خود را از دست داده و از ناحیه پشت سر با میز چرخ خیاطی داخل کارگاه برخورد کرد و بدون حرکتی بر روی زمین افتاد؛ در آن لحظه بسیار ترسیده بودم و جنازه را در شب بارانی به داخل ماشین پراید متعلق به غفار برده و در یکی از کوچه‌های خاکی و تاریک در حوالی خیابان فدائیان اسلام ماشین را به همراه جنازه غفار که در صندلی عقب ماشین بود به آتش کشیدم و به سرعت از محل دور شدم اما به علت پاشیده شدن بنزین، از ناحیه مچ و انگشتان دست راست دچار سوختگی شدم.

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات صریح متهم درباره ارتکاب جنایت، متهم به دستور بازپرس پرونده با قرار بازداشت موقت برای تکمیل تحقیقات در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها