کد خبر: ۲۷۰۵۵
زمان انتشار: ۱۵:۰۲     ۲۸ آبان ۱۳۹۰
صدراعظم آلمان و نخست‌وزیر انگلیس طی دیدار روز گذشته که با هدف رایزنی درباره آینده اقتصاد بحران‌زده یورو برگزار شد، نتوانستند در زمینه طرح نجات اروپا به اتفاق‌نظر برسند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری آلمان،"آنگلا مرکل" و "دیوید کامرون" در دیدار روز گذشته در برلین همچنان نتوانستند به دیدگاه مشترکی در زمینه چگونگی مقابله با بحران یورو دست یابند.

بر اساس این گزارش، سران آلمان و انگلیس در این گفت‌وگو نتوانستند درباره پیشنهاد برلین در زمینه وضع مالیات بر معامله‌های بزرگ و نیز گسترش احتمالی نهادهای اروپایی به اتفاق‌نظر دست ‌یابند

مرکل در این دیدار تغییراتی را در قراردادهای اتحادیه اروپا پیشنهاد داد که کشورهای حوزه یورو را شامل خواهد شد. وی با توجه به بحران بدهی‌ها، همبستگی بیشتر و همچنین قدرت بیش از پیش نهادهای اروپایی را خواستار شد و گفت: این موضوع مربوط به تغییر محدود قراردادها آن هم تنها برای اعضای حوزه یورو است. 

وی افزود که کشورهای اروپایی هم اکنون باید از نظر سیاسی روشن کنند که به دنبال گسترش قدرتمندانه حوزه یورو و نیز بهبود توان رقابتی هستند تا بار دیگر بتوان اعتماد بازارهای مالی را بازگرداند. 
 
کامرون نیز در این دیدار بر اهمیت تقویت بازارهای داخلی و توان رقابتی تاکید کرد و گفت: این اهمیت به دلیل رکود و توقف رشد ضروری است و باید ترتیبی دهیم تا بحران از میان برداشته شود. 
وی همچنین ابراز خوشبینی کرد دیدگاه‌های متفاوت بتوانند با یکدیگر هماهنگ و سازگار شوند. 

با این حال انگلیس پیشنهاد آلمان را بر سر بستن مالیات بر داد وستدهای بزرگ اروپایی رد کرد.  همزمان کامرون هم خواستار سهیم شدن خدمات‌دهندگان اروپایی در  حل بحران شد. چرا که وی معتقد است که مالیات داد وستدهای بزرگ تنها زمانی مفهوم خواهد داشت که این قانون در عرصه جهانی و نه اروپایی به اجرا درآید؛ در غیر این صورت به فرار مالیاتی منجر خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها