کد خبر: ۲۷۰۳۴۲
زمان انتشار: ۲۱:۴۶     ۲۴ آبان ۱۳۹۳
برخی جای شاکی و متشاکی را عوض کرده‌اند! حاکم و محکوم را عوض کرده‌اند و به دایی می‌تازند و حتی اشاره هم نمی‌کنند که این مایلی کهن بوده که اشتباه کرده است.
به گزارش پایگاه 598، حرف هایش برخی مواقع به جان و دل می‌نشیند و به همین دلیل است که خیلی‌ها دوست دارند صدایش را بشنوند. گریه اش اما از حرف هایش هم به یاد ماندنی تر است و از یاد‌ها نمی‌رود.

 

همین پارسال بود که لباس رفتگرها را در جنگ با دایی برتن کرد و به استادیوم انزلی رفت تا همه او را با انگشت نشان بدهند. وقتی دعوا می‌کند تمام سلول های بدنش هم دعوا می‌کنند و تو گویی راهی برای منصرف کردنش وجود ندارد مثل آن روز که از فنس‌ها بالا رفت تا یکی از تماشاگران را بزند!

 

دایی هم اما ترک اردبیل است و از دیاری که اراده اش قوی ترین مرد جهان را می‌سازد (حسین رضا زاده) و البته آقای گل جهان را. با این وجود اما این روزها همه به دایی حمله می‌کنند و او در موضع دفاعی قرار گرفته، چرا؟ چون از مایلی کهن شکایت کرده و قاضی هم حکم به زندان رفتن حاجی مایلی را صادر کرده است.

 

پروین می‌آید عابدزاده می‌آید استیلی می‌آید و حتی طباطبائی و درخشان. انگار مایلی کهن مریض شده و اینها برای عیادت می‌روند! انگار زندان اوین جایی شده برای دید و بازدید کسانی که سال تا سال همدیگر را نمی‌دیدند!

 

وجه مشترک همه آنها هم این است که از دایی می‌خواهند مایلی کهن را ببخشد! انگار قبلا نبخشیده است! انگار حق دایی نبوده که با قاضی و دادگاه از خودش دفاع کند، انگار دایی بدمن قصه است! انگار این او بوده که حرف هایی خارج از قاعده و چهار چوب زده است، انگار و انگار و انگار و انگار...

 

چرا هیچ کس به این اشاره نمی‌کند که دایی دو بار تاکنون از شکایتش علیه مایلی کهن گذشته است؟ چرا علی پروین می‌گوید دایی باید ده بار گذشت کند؟ کدام باید در این زمینه وجود دارد؟ کدام کار غیر قانونی را دایی انجام داده است؟

 

اصالتا انگار فراموش کرده‌اند که قانون به سود دایی رای داده و مایلی کهن را محکوم کرده است اما برخی جای شاکی و متشاکی را عوض کرده‌اند! حاکم و محکوم را عوض کرده‌اند و به دایی می‌تازند و حتی اشاره هم نمی‌کنند که این مایلی کهن بوده که اشتباه کرده است و نه دایی بلکه دایی تنها قانون را به اجرا درآورده است.

 

با احترام به همه اعضای این فوتبال که ممکن است با من موافق نباشند اما معتقدم متر مشخصی وجود دارد که آن را هم قاضی مشخص می‌کند و نه هیچ کس دیگری.

 

وقتی پای مرام و معرفت ودمت گرم و ریش گرو گذاشتن و تار سبیل ودیعه کردن وسط می‌آید متر‌ها مشخص نیست و اندازه ندارد. یکی می گوید حاجی مایلی باید بگوید ببخشید. آن یکی دیگر می‌گوید نباید بگوید ببخشید آن یکی می‌گوید همینکه به زندان رفت کافی است دیگر دایی باید ببخشد. اینها اما متر مشخصی ندارد!

 

بازی با افکار عمومی و دلسوزاندن و مظلوم نمایی و مسایل اینچنینی به گزارش های صدا و سیما هم نباید نگریست آنها پانزده سال است که فوتبال را می‌زنند و جالب تر از همه اینکه پس از زیاده خواهی فدراسیون در مورد حق پخش تلویزیونی، وسط این دعوای شخصی فدراسیون فوتبال را مقصر قلمداد می‌کنند!

 

غافل از اینکه مسعود اوزیل همین چند روز پیش از پدر خودش شکایت کرد و لابد فدراسیون آلمان هم خیلی بی کفایت است.

 

به نظر من قانون بهتر از هر چیز دیگری است در این جامعه که از حالت سنتی در حال عبور و رسیدن به مدرنیته است من قوانین مدنی را بیشتر می‌پسندم تا دمت گرم و بی خیال را! از نظر من دایی مقصر نیست!

محمد سررشته داری


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها