کد خبر: ۲۷۰۲۱۰
زمان انتشار: ۱۱:۰۴     ۲۵ آبان ۱۳۹۳
تناقضات رفتاری و گفتاری مقامات آمریکایی به نقل از نشریات بین المللی؛
رئیس جمهور امریکا بدون توجه به شانتاژ خبری که سعی داشت حقیقت ماجرا را زیر سوال ببرد، با فضاحت از ایران درخواست کرد هواپیما را به آنها برگرداند!/ این در حالی است که داشتن فن آوری پیشرفته هسته ای و یا به قول آنها دانش ساخت بمب اتم، قطعا سخت تر از به زمین نشاندن، مهندسی معکوس، و بازسازی یک هواپیمای جاسوسی است!

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598؛ طبق اظهارنظرهای مقامات سیاسی کشورهای مختلف که در مسئله هسته ای، طرف مذاکره با ایران هستند، نتیجه گفتگوها به هیچوجه قابل پیش بینی نیست. علت این امر تفاوت صریح مواضع، اهداف، و اصول اعتقادی و سیاسی دو طرف مذاکره است. تضاد اهداف و منافع ایران و امریکا باعث شده است که نتیجه مذاکرات به سود هرکدام از طرفین باشد، طرف مقابل متحمل ضرر گردد. از این رو حدس و گمان ها و اظهارنظرهای گاه و بیگاه مقامات دیپلماتیک ایران و کشورهای 1+5 درباره نتیجه ی گفتگوها کماکان غیرقطعی و احتمالی است. اما در این بین چیزی که به طور واضح و قطعی مشخص است، تلاش همه جانبه غرب برای قانع کردن اذهان عمومی درباره خطرناک بودن برنامه هسته ای ایران است.

اما در این بین، منطق امریکا مانند همیشه جوابگوی اذهان عمومی نیست و حتی پاره ای از اوقات به مذاق خود تحلیلگران این کشور نیز خوش نمی آید. پس از خبر شوکه کننده ی پرواز موفقیت آمیز RQ-170 تولید شده توسط متخصصین توانمند کشورمان، سیلی از مطالب و اظهارنظرهای مذبوحانه فضای خبری امریکا را در نوردید که سعی داشتند این موفقیت را زیر سوال ببرند.

به عنوان نمونه سایت خبری-علمی aviationist.com  که از لحظه ی به زمین نشاندن پرنده ی جاسوسی امریکایی اخبار مربوط به آن را پوشش می داد و محل ارجاع سایت های سیاسی خبری امریکا نیز بود در تیتری توانمندی کارشناسان ایرانی را اینگونه زیر سوال برد: ”ایران فیلمی غیرقابل اعتماد و مشکوک از هواپیمایی مشابه پرنده ی جاسوسی رادار گریز امریکا منتشر کرد."

جالب اینکه از همان لحظه ی به زمین نشاندن پرنده ی جاسوسی امریکا، مقامات سیاسی و متخصصین این کشور خود کاملا بر حقیقت این امر واقف بودند؛ تا حدی که رئیس جمهور امریکا بدون توجه به شانتاژ خبری که سعی داشت حقیقت ماجرا را زیر سوال ببرد، با فضاحت از ایران درخواست کرد هواپیما را به آنها برگرداند! اکنون که مهندسی معکوس کارشناسان ایرانی با موفقیت انجام شده و مدل ایرانی و حتی پیشرفته تر RQ-170 ساخته شده و به پرواز درآمده است باز هم برخی از مقامات و سایت های خبری این کشور زیر بار پذیرفتن واقعیت نمی روند. اما این بار دیگر خودشان هم این فرافکنی را باور ندارند.

طبق نظر غرب، ایران سالهای سال است که دارای دانش پیشرفته هسته ای بوده و حتی تا ساخت بمب هسته ای فاصله چندانی ندارد (که ایران هیچ گاه به دنبال آن نبوده) اما با گذشت حدود سه سال از به زمین نشاندن یک هواپیمای فوق پیشرفته که نشان از تخصص و علم بالای دانشمندان کشورمان داشت، باور اینکه ایران توانسته است آن را مهندسی معکوس کند سخت و غیرقابل پذیرش است.

این امر نشان دهنده ی تضاد همیشگی منطق امریکا است که هرگاه پای منافعش در میان باشد به راحتی آن را زیر پا می گذارد. در مسئله ی هسته ای تمام رسانه های دیداری و شنیداری و مطبوعات امریکایی متفق القول هستند که ایران به ساخت بمب اتم نزدیک شده و رسالت امریکا این است که مانع این دستیابی شود (و یا ایران را به عقب برگرداند). این در حالی است که داشتن فن آوری پیشرفته هسته ای و یا به قول آنها دانش ساخت بمب اتم، قطعا سخت تر از به زمین نشاندن، مهندسی معکوس، و بازسازی یک هواپیمای جاسوسی است!

اما توانمندی خیره کننده ی متخصصین کشورمان درخصوص مسئله ی هواپیماهای جاسوسی، چون به حیثیت جهانی امریکا لطمه می زند و بازار اقتصادی فروش محصولات جاسوسی این کشور به متحدینش را کساد می کند توسط رسانه های وابسته ی این کشور نادیده گرفته شده و زیر سوال می رود.

نکته ی جالب اینکه در همین زمینه نشنال اینترست به صورت ضمنی نوشت: ”برخی افراد [فقط] مدعی هستند که هواپیمای ساخت ایران واقعی نیست. و تا کنون دلیل قابل قبولی برای آن ارائه نشده است."

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها