کد خبر: ۲۷۰۱۷۱
زمان انتشار: ۱۲:۱۹     ۲۴ آبان ۱۳۹۳
گزارش های اقتصادی که روز جمعه منتشر شد نشان داد، اقتصاد یونان از وضع رکود که ۶ سال با آن دست به گریبان بود خارج شده است به طوری که اقتصاد این کشور در سه ماهه سوم امسال هفت دهم درصد رشد داشت.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از واحد مرکزی خبر، بر اساس گزارش های تعدیل شده که اداره آمار یونان روز جمعه منتشر کرد، اقتصاد این کشور پیش از این از رکود خارج شده بود به طوری که تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماهه نخست امسال هشت دهم درصد و در سه ماهه دوم، سه دهم درصد رشد داشت. 
 
آنتونس ساماراس نخست وزیر یونان در بیانیه ای اعلام کرد ما وعده دادیم که یونان از رکود بزرگ خارج خواهد شد و اکنون این خواسته به حقیقت پیوسته است و یونان رشد اقتصادی واقعی را تجربه می کند. وی افزود رشد اقتصاد یونان با آهنگ تندتری ادامه خواهد یافت.
 
یادآور می شود، یونان در شش سال گذشته بسته کمک هایی از صندوق بین المللی پول و اتحادیه اروپا به قیمت 240 میلیارد یورو (299 میلیارد دلار) دریافت کرد و در مقابل، سیاست ریاضت اقتصادی سختی را به اجرا گذاشت که شامل کاهش دستمزدها و مستمری بازنشستگان و کاهش تعداد کارمندان دولت و فروش برخی موسسات عمومی بود.
 
قرار است برنامه نجات مالی یونان تا پایان امسال تکمیل شود و کمیسیون اروپا اصرار دارد آتن در پایان برنامه نجات، باز هم به کمک های مالی نیاز خواهد داشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها