کد خبر: ۲۶۹۵۱
زمان انتشار: ۰۹:۵۰     ۲۸ آبان ۱۳۹۰
شرکت کنندگان تظاهرات قاهره:
شرکت کنندگان در تظاهرات روز جمعه میدان التحریر قاهره می گفتند ما حکومت نظامی نمی خواهیم ، ما می خواهیم به اسلام برگردیم.
به گزارش 598 به نقل از واحد مرکزی خبر ، شبکه خبری فرانس بیست و چهار در گزارشی درباره تظاهرات صدها هزار نفری مردم مصر در روز جمعه گزارش داد: نه ماه بعد از سقوط رژیم حسنی مبارک ، میدان تحریر  قاهره روز جمعه شاهد بیش ازپانصد هزار تظاهر کننده بود.
شرکت کنندگان در این تظاهرات را اسلامگرایان تشکیل  می دانند.آنها ارتش را به تغییر قوانین بازی  قبل از  انتخابات متهم می کردند و می گفتند باید هر چه سریع تر قدرت را به غیر نظامیان تحویل دهند.
ده روز مانده به برگزاری انتخابات،میدان تحریر قاهره دوباره حال وهوای روزهای نخست انقلاب مردم مصر را به خود گرفت.آنها می گفتند به اینجا آمده اند چون فکرند انقلاب برعکس  لیبی، هنوز در مصر پیروز نشده است .دلیل آن هم وجود دادگاه های نظامی برای محاکمه غیر نظامیان است  و حالت فوق العاده هم بر ما تحمیل شده  است. زنان شرکت کننده دراین تظاهرات در حالی قرآن به دست داشتند می گفتند ما می خواهیم به اسلام برگردیم.
بر اساس این گزارش ، در بین شرکت کنندگان تظاهرات روز جمعه ، اعضا و طرفداران جنبش اخوان المسلمین حضور پر رنگی داشتند.
نظامیان حاکم بر مصر قول داده بودند انتخابات را ظرف شش ماه بعد از سقوط رژیم مبارک برگزار کنند اما اکنون ده ماه از این وعده می گذرد و هیچ انتخاباتی برگزار نشده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها