کد خبر: ۲۶۹۳۳۹
زمان انتشار: ۱۰:۵۱     ۲۱ آبان ۱۳۹۳
رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: اعضای شورای شهر مبلغی را به عنوان حقوق دریافت نمی کنند تنها حق جلسه می گیرند و باقی سخنان شایعه است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایرنا، 'مهدی چمران' در صد و نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران افزود: این شایعه ها کار را به جایی رسانده که خیلی از دوستان در مجلس می گویند اگر در شورا چنین پولهایی به حساب افراد واریز می شود ما هم به شورا بیاییم.

وی با بیان اینکه اعضای شورا حقوقی دریافت نمی کنند، خاطر نشان کرد: آنچه به حساب آنان واریز می شود حق جلسه است و آنان حتی عیدی، پاداش، حق ماموریت و بازدید هم دریافت نمی کنند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: از سوی دیگر شورا حسابرس دارد و حسابهای مالی چک می شود بنابراین خبری از واریزهای میلیاردی نیست.

احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران نیز گفت: در دوره سوم روال بر این بود که پول به حساب رئیس ستاد سمن ها و سازمان های مردمی واریز می شد و در آن زمان مرتضی طلایی این مسئولیت را داشت و چک ها را امضا می کرد.

وی افزود: تنها تفاوت دوره گذشته با دوره چهارم در عدم ارائه گزارش از سازمان های مردم نهاد در صحن علنی شورا است که در جلسات بعدی گزارش لازم را ارائه خواهم کرد.

* حافظی: برای حفظ آبهای سطحی میان مناطق رقابت ایجاد شود

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت : برای حفظ آبهای سطحی میان مناطق رقابت باید ایجاد شود و هر منطقه باید این آبها را سرمایه ای برای خود بداند .

رحمت الله حافظی گفت: بر اساس گزارش های سازمان های بین المللی در یک بازده زمانی ۳۰ ساله خشکسالی خواهیم داشت که این مساله تنها معضل کشور ایران نیست.

وی ادامه داد: تمامی کشورها این مشکل را دارند به همین دلیل در آینده جنگ آب خواهیم داشت تا هر کشوری بیشترین سهم آب را در اختیار داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: ۷۰۰ تا ۸۰۰ متر مکعب آبهای سطحی وجود دارد که از شمالی ترین بخش شهر آغاز و به جنوبی ترین منطقه سرریز می شود.

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه این آبهای سطحی نوعی تهدید برای زندگی مردم شده است، گفت: آبهای سطحی در مناطق جنوب به دلیل آلوده شدن به فلزات سنگین و استفاده آن در بخش کشاورزی برای سلامت شهروندان خطرناک است .

وی اظهار کرد: باید برای رقابت مناطق حقآبه ایجاد شود و آن را مطالبه کند تا مانع از هدررفت شود حتی می توان این آبها را در مخزنی ذخیره کرد تا از آن استفاده مطلوب شود.

حافظی گفت :مطالعاتی برای ایجاد چاه های جذبی در بخش تسکین سیلاب انجام شود تا در صورت امکان این چاه ها حفر شود.

وی در باره تونل حکیم نیز گفت: این تونل به نام شهدای غزه نامگذاری شده از این رو بهتر است نسبت به تغییر عنوان آن هرچه سریعتر اقدام شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها