کد خبر: ۲۶۹۳۳۳
زمان انتشار: ۱۰:۳۳     ۲۱ آبان ۱۳۹۳
در پیشنهاد وزیر علوم
دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی افزود: دولت با چنین تصمیماتی هم به خود و به هم به ظرفیت‌های کشور آسیب می‌‎زند/ این رفتار تحت تأثیر جریانات سیاسی صورت می‌گیرد
به گزارش پایگاه 598، دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در گفتگو با «نسیم» افزود: دولت با چنین تصمیماتی هم به خود و به هم به ظرفیت‌های کشور آسیب می‌‎زند/ این رفتار تحت تأثیر جریانات سیاسی صورت می‌گیرد.

زاکانی در ادامه این گفتگو تصریح کرد: معتقدم دولت ضمن توجه به مصالح کشور اگر نگاه سیاسی به موضوع علم و فناوری نداشته باشد و فارغ از تصمیمات جریانات سیاسی و گروه‌هایی که علاقه‌مند هستند دانشگاه را وسیله ابراز خود کند بیندیشد، رفتار کند و در این زمینه از شعارگرایی بپرهیزد، باید برای تصدی وزارت علوم کسی را انتخاب کند که از یک جامعیت و ویژگی بالایی برخوردار باشد تا بتواند دانشگاه را به سمت آنچه که مطلوب انقلاب اسلامی است، سوق دهد.

وی ادامه داد: دانشگاه محلی است برای انسان‌سازی و تولید علم در عرصه پیشتازی و دستگیری از صنعت و کشاورزی و همه اموراتی که در کشور نیاز به پشتوانه‌های علمی دارد؛ به‌ویژه محیطی است که مدیران آینده را در درون خود تربیت می‌کند و نشر علمی در کشور و رونق و تلاش سازنده در کشور را سامان می‌دهد. اگر دولت با این نگاه فردی را انتخاب کند مجلس با رأی بالا فرد مورد نظر را انتخاب می‌کند. متأسفانه دولت تحت تأثیر جریانات سیاسی تصمیماتی را اتخاذ می‌کند که با این تصمیمات هم به خود دولت و هم به افکار عمومی آسیب می‌زند و ظرفیت‌های کشور را می‌سوزاند، ضمن اینکه چنین اقداماتی موجب شکاف بین دولت و مجلس می‌شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها