کد خبر: ۲۶۹۲۶۰
زمان انتشار: ۰۰:۱۱     ۲۱ آبان ۱۳۹۳
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تکمیل طرح های نیمه تمام در بخش مس با بهره گیری از توانمندی ها و تجربه های موجود یکی از برنامه های دولت یازدهم محسوب می شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از پول نیوز ؛  مهدی کرباسیان افزود: دولت منابع مالی محدودی دارد و با توجه به گستردگی پروژه های مربوط به بخش مس، نیاز به سرمایه گذاران جدید وجود دارد.

وی خاطرنشان ساخت: بهره برداری سریع تر از پروژه های مربوط به بخش مس، باتوجه به نقش مهم آن در اقتصاد، پیامد ایجاد اشتغال و رشد تولید ناخالص ملی را در بردارد.

رئیس هیات مدیره شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: فعالیت این شرکت به صورت هلدینگ، موجب خروج آن از انحصار گرایی شده و توسعه این صنعت را به همراه دارد.

به گفته وی، تبدیل شرکت ملی صنایع مس ایران به دو شرکت زیرمجموعه (مس سرچشمه و مس آذربایجان) و فعالیت به صورت هلدینگ، سیاستی کاملا منطقی و درست است که با هدف افزایش کارایی، ارتقا بهره وری و جلوگیری از هزینه های مازاد، اتخاذ شد.

کرباسیان تصریح کرد: اغلب شرکت های بزرگ بین المللی برای ماندگاری خود فعالیت به شکل هلدینگ را به عنوان یک روش اصولی، اجرا می کنند.

وی اضافه کرد: دو شرکت نامبرده، با مدیریت کارا و مستقل و در چارچوب سیاستگذاری و نظارت به عنوان سهامدار عمده در هلدینگ شرکت مس فعالیت خواهند کرد و در زمان مناسب وارد بورس می شوند.

رئیس هیات عامل سازمان ایمیدرو افزود: حضور در بورس، سبب جلب سرمایه های مردم منطقه برای خرید سهام این شرکت خواهد شد و پیامد تزریق منابع مالی جدید به طرح های توسعه را دربر دارد.

کرباسیان گفت: اکنون طرح تجهیز معادن درآلو و چاه فیروزه در مرحله فراخوان قرار دارد و در آینده، طرح های دیگری برای مناقصه عرضه خواهد شد.

به گفته وی، آمارها حاکی از رشد صنعت مس در کشور دارد و این صنعت اکنون روند مثبتی را در اقتصاد طی می کند.

شرکت ملی صنایع مس ایران متشکل از دو شرکت مس سرچشمه و شهر بابک است و در آینده واحدهای معادن دره زار، چاه فیروزه و درآلو که 100 درصد تحت مالکیت این شرکت قرار دارند به زیرمجموعه شرکت مس کرمان درخواهند آمد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها