کد خبر: ۲۶۹۲۱
زمان انتشار: ۲۲:۰۴     ۲۷ آبان ۱۳۹۰
هزاران بحرینی عصر امروز در تظاهرات گسترده علیه رژیم آل خلیفه تاکید کردند که هرگز از خواسته های خود کوتاه نمی آیند.

به گزارش 598 به نقل از فارس، در حالی که رژیم آل خلیفه گمان می کرد با سرکوب تظاهرات مردم بحرین، آنها را از خواسته های خود مبنی بر تغییرات در ساختار قدرت منصرف خواهد کرد اما هزاران بحرینی عصر امروز طی تظاهراتی گسترده تاکید کردند که هرگز از خواسته های خود کوتاه نخواهند آمد.
 
این تظاهرات که به دعوت احزابی نظیر "جمعیت الوفاق"، حزب "الاخاء"، حزب "الوعد"، حزب "التجمع الوطنی" و حزب "الامل" برگزار شد از میدان "عالی"‌ آغاز شد و تا منطقه سلماباد ادامه یافت.
 
بر اساس گزارش ها، زنان بحرینی نیز در این تظاهرات حضور چشمگیری داشتند.
 
تظاهرات کنندگان در این تظاهرات فریاد می زدند "کوتاه نمی آییم، کوتاه نمی آییم". همچنین شعارهایی دیگری نظیر "ای برادران شیعی و سنی، ما این وطن را نمی فروشیم" در این تظاهرات سر داده شد تا نسبت به توطئه رژیم آل خلیفه برای ایجاد اختلاف میان سنی ها و شیعیان هشدار داده شود.
 
انقلاب مردم بحرین از اواسط فوریه گذشته آغاز شد. در ابتدا چند صد جوان بحرینی در میدان لؤلؤه به اعتصاب پرداخته و خواستار اصلاحات سیاسی در این کشور کوچک حاشیه خلیج فارس شدند اما نیروهای امنیتی آل خلیفه با شلیک گلوله به جمع اعتصاب کنندگان و با به شهادت رساندن تعدادی از جوانان، اعتصاب و تظاهرات مسالمت آمیز مردم بحرین را به شدت سرکوب کردند.
 
پس از آن و با تشدید اعتصابات و تظاهرات مردم،‌ نظامیان کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و به خصوص عربستان سعودی به یاری نیروهای امنیتی آل خلیفه شتافتند و به شدت تظاهرات مسالمت آمیز مردم را سرکوب کردند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها