کد خبر: ۲۶۹۱۹۳
زمان انتشار: ۲۲:۰۲     ۲۰ آبان ۱۳۹۳
عضو هیات‌مدیره باشگاه استقلال رسما اعلام کرد که خبر اولتیماتوم اعضا به سرمربی این تیم به خاطر نتایج اخیر به هیچ عنوان صحت ندارد.
به گزارش پایگاه 598، رضا صادق‌پور درباره آخرین وضعیت این باشگاه و اتفاقات داخلی تیم صحبت‌های جدیدی را مطرح کرده است. گفتگو با این مدیر باشگاه آبی را در زیر می‌خوانید:

 

* باشگاه استقلال این روزها نسبت به حریف سنتی خود آرامش بیشتری دارد. اما طبق اخبار منتشر شده در رسانه‌ها بسیاری از بازیکنان و اعضای کادر فنی استقلال نسبت به پرداخت ‌حقوق خود اعتراضاتی داشته‌اند.

- در حال حاضر مهم‌ترین بحث در باشگاه موضوع شش بازیکن خارجی است که این فصل در این تیم حضور ندارند و از باشگاه طلبکار هستند. ما این بحث را از طریق وکلای قانونی بین‌المللی خود پیگیری می‌کنیم تا به نتایج مطلوبی برسیم. با توجه به اینکه ما این موضوع را در بودجه خود مصوب نکرده بودیم این احتمال را می‌دهیم که با مشکلاتی هم روبه‌رو شویم.

 

* باشگاه الان بودجه لازم برای تسویه‌حساب با این بازیکنان را دارد؟

- ما در نهایت باید این بدهی‌ها را پرداخت کنیم منتها باید منابع آن تامین شود. باید با مدیر برنامه‌های بازیکنان مورد نظر مذاکره کنیم. این بدهی‌ها مرتبط با مدیریت قبلی باشگاه است و چیزی است که روی دست ما گذاشته‌اند. ما باید اسناد و مدارک باشگاه را بررسی کنیم تا مشخص شود که این بازیکنان چقدر پول دریافت کرده‌اند و چقدر طلبکار هستند و مفاد مالی قراردادشان چه بوده است. منتها ما نمی‌خواهیم در شرایط فعلی بسیاری از مباحث را باز کنیم. به صورت کلی باید عرض کنم اسناد و مدارکی که ما درباره قراردادهای مالی این بازیکنان می‌خواهیم در باشگاه موجود نیست و امیدواریم مدیران قبلی هر چه سریع‌تر این اسناد و مدارک را به ما تحویل بدهند! من چیز بیشتری را در این مورد باز نمی‌کنم. فکر می‌کنم که میزان دقیق این بدهی‌ها پنج تا شش میلیارد تومان با توجه به جرایم و مباحث دیگر باشد.

 

* حق و حقوق بازیکنان فعلی تیم پرداخت شده است؟

- بر اساس مهندسی‌ای که در باشگاه توسط هیات‌مدیره و مدیرعامل تعریف شده است ما تاکنون به بخش عمده‌ای از تعهدات خود عمل کرده‌ایم. بسیاری از بازیکنان با اینکه پول قابل توجهی دریافت کرده‌اند باز هم از ما طلبکار هستند. دلیلش این است که مدیریت جدید بخشی از مطالبات سال‌های گذشته آنها را پرداخت کرد. با این وجود ما بحران‌هایی را پشت سر گذاشتیم و امروز شرایط در باشگاه نسبتا خوب است. پرداختی‌های باشگاه استقلال به بازیکنان هم از تیم‌های دیگر جلوتر بوده است. منتها ما تلاش داریم که تا پایان فصل به تمام تعهدات خود عمل کنیم تا مشکلی پیش نیاید. بازیکنان و اعضای کادر فنی از این بابت خیال‌شان راحت باشد.

 

* جاسم کرار باز هم این روزها نامش بر سر زبان‌ها افتاده است. بالاخره باشگاه با این بازیکن چه برخوردی خواهد داشت؟ شایعاتی درباره جدایی او از استقلال هم منتشر شده است.

- به هر حال کادر فنی باید تصمیم نهایی را درباره این بازیکن اتخاذ کند. کرار بازیکن قابلی است که برای تیم هم عملکرد خوبی داشته است. بعد از اتفاقات روزهای اخیر در خصوص شرایط کرار دقایقی در هیات‌مدیره صحبت کردیم و قرار شد گزارش این بازیکن در کمیته انضباطی مورد بررسی قرار گیرد و در پایان هر رایی کمیته انضباطی صادر کند برای همه قابل احترام است. بعد از دربی گزارش عملکرد تمام بازیکنان به اعضای هیات‌مدیره داده خواهد شد و آن زمان می‌توان بهتر در مورد تک تک بازیکنان حرف زد.

 

* با توجه به اینکه تعطیلات نیم فصل نزدیک است بدون تردید تغییراتی را در استقلال شاهد خواهیم بود. امیر قلعه‌نویی لیست بازیکنان مورد نیاز خود را به باشگاه ارایه داده است؟

- برخی اخبار در رسانه‌ها درباره حضور بعضی از بازیکنان در نیم فصل در این تیم و حتی کنار رفتن چند بازیکن منتشر شده است. من هیچ کدام از اخبار منتشر شده را تایید نمی‌کنم. ما یک بازی حساس با پرسپولیس در پیش رو داریم. سرمربی تیم هم هیچ لیستی در اختیار باشگاه قرار نداده است. نه بازیکنان مازاد و نه بازیکنانی که باید جذب شوند. فکر می‌کنم که بعد از دربی این اتفاق رخ بدهد. من اما شخصا امیدوارم که استقلال در نیم فصل هیچ لیست مازادی نداشته باشد.

 

* تیموریان از استقلال جدا می‌شود؟

- مدیریت باشگاه در تلاش است تا خواسته‌های کادر فنی را اجرایی کند. قطعا تیموریان یکی از بازیکنان بزرگ فوتبال ایران است که در استقلال حضور دارد و همه ما دوست داریم که او در تیم بماند. فکر نمی‌کنم مشکلی از این بابت به وجود بیاید. آندو در استقلال خواهد بود و به تیم کمک خواهد کرد. حواشی وجود داشت که بعد از جلساتی که برگزار شد حل و فصل شد.

 

* نتایج نه چندان مطلوب هفته‌های اخیر استقلال هم حرف و حدیث‌های زیادی به وجود آورده است. از جمله اینکه گفته می‌شود هیات‌مدیره نسبت به عملکرد تیم معترض بوده و به قلعه‌نویی اولتیماتوم داده است.

- من این خبر را تایید نمی‌کنم. قلعه‌نویی مربی بزرگ و امتحان پس‌داده‌ای است. درست نیست درباره این مسائل حرف زده شود. تمام تفکر هیات‌مدیره استقلال نسبت به سرمربی تیم همان چیزی است که اول فصل بود. ضمن اینکه تمام اعضا با قدرت از کادر فنی و شخص امیرقلعه‌نویی حمایت خواهند کرد. شما شک نداشته باشید که قلعه‌نویی با قدرت به کارش ادامه خواهد داد. هیچ اولتیماتومی هم به او داده نشده است. طبیعتا فوتبال فراز و نشیب‌های زیادی دارد و تمام تیم‌های دنیا در برهه‌یی از فصل با مشکلاتی روبه‌رو می‌شوند. استقلال هم از این قاعده مستثنا نیست. مهم این است که با حمایت هواداران و تلاش کادر فنی و بازیکنان استقلال دوباره به کورس قهرمانی بازخواهد گشت و اصلی‌ترین مدعی برای کسب عنوان قهرمانی است. منتها من باید این مورد را هم بازگو کنم که در استقلال هر فردی در هر شرایطی باید پاسخگوی عملکرد خود باشد.

 

* برسیم به داستان غیبت و تحریم جلسات هیات‌مدیره از سوی مقداد نجف‌نژاد. آیا دلیل عدم شرکت این مدیر در جلسات هیات‌مدیره اختلافات شخصی با برخی اعضا و مسوولان وزارت ورزش است؟

- من نمی‌توانم درباره آقای نجف‌نژاد حرف بزنم. ایشان به دلیل مشغله‌ای که در مجلس دارند کمتر فرصت حضور در جلسات را پیدا کرده‌اند. کسی هم در هیات‌مدیره مخالف حضور ایشان نیست. ایشان همیشه دغدغه‌اش این بوده که به استقلال کمک کند. الان هم همین طور است و مطمئن باشید که به زودی نجف‌نژاد هم در جلسات هیات‌مدیره شرکت خواهد کرد.

 

* در حال حاضر احتمال جدایی این مدیر از هیات‌مدیره بیش از بازگشت است.

- من نمی‌دانم. شخصا دوست دارم که با ایشان همکاری داشته باشیم. ولی وزارت ورزش و جوانان بهتر می‌تواند در این باره اظهارنظر کند. رفتن یا بودن نجف‌نژاد دست من نیست که بخواهم درباره‌اش حرف بزنم.

 

* دربی تهران هم در پیش است. به نظرتان استقلال می‌تواند پرسپولیس بحران زده را در این بازی شکست بدهد؟

- قلعه‌نویی اصلا دوست ندارد شکست بخورد و امیدوارم این رویکردش در دربی هم اتفاق بیفتد. چیزی که من اطلاع دارم این است که کادر فنی به دنبال این است تا به نحوی تیم را آماده حضور در بازی کند که برنده شویم. البته مصدومیت بازیکنان هم مشکلاتی برای تیم ایجاد خواهد کرد. با این حال تلاش می‌کنیم در دربی برنده باشیم و خود را به صدر جدول برسانیم. می‌خواهیم نیم‌فصل را با سه امتیاز کیفی تمام کنیم. با تمام احترامی که برای پرسپولیسی‌ها قایل هستم باید بگویم استقلال این بازی را با نتیجه دو بر یک و با گل‌های حنیف عمران‌زاده و آرش برهانی پیروز خواهد شد.

اعتماد


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها