کد خبر: ۲۶۹۱۳۳
زمان انتشار: ۱۹:۲۵     ۲۰ آبان ۱۳۹۳

هر چیزی قیمتی دارد و هر کاری سقفی. آنهایی که هدفی دارند و از همان ابتدای شروع کارشان نوک قله را می‌بینند برای ارائه بهترین کار تلاش می‌کنند اما نوک قله داوری در ایران کجاست؟ میزان بزرگی و توان کاری یک داور چیست؟ این سوال شاید برای داوران ایرانی یک پاسخ داشته باشد «قضاوت در دربی».

نوک قله داوری ایران و آنجایی که دیده می‌شوی و توانایی‌ات را می‌سنجند بدون شک دربی است اما شرایط خاص این بازی بعضی از داوران را از رسیدن به آنچه از نظرشان در داوری ایران سقف و نهایت محسوب می‌شود، محروم می‌کند و در نهایت این بازی چهره‌های تکراری زیادی به خودش می‌بیند.

محسن ترکی، علیرضا فغانی و حتی سعید مظفری‌زاده چهره‌های تکراری دربی هستند و در این میان قهرمانی و مرادی هم توانستند در این چند سال اخیر یک بار در این بازی حساس قضاوت کنند اما اتفاقات دو سال اخیر و خروج اجباری بعضی از داوران باعث شدتا این حرفه چهره‌های تازه به خود ببیند و این پوسته تکراری را از صورت جامعه داوری بردارد. حالا دیگر از نام ترکی و فغانی خبری نیست! قله داوری قرار است نصیب داوران دیگری هم بشود که بارها با مصلحت اندیشی در اتاق فکر داوری نامشان از قلم افتاد. پوسته پنهان جامعه داوری اسم‌های جدیدی را برای دربی نشان فوتبالی‌ها داد. در فصل جاری در بین کاندیداهای داوری نام جهانبازی، حق‌وردی و صالحی به چشم آمد و چون همه چیز روی کاغذ به نفع جهانبازی بود و نام او را در کفه ترازو سنگین می‌کرد نگاه رسانه را به طرف خود کشاند. همین نگاه هم این روزها خبرنگاران را مجاب می‌کند تا به سراغ جهانبازی بروند، داوری که احتمال قضاوتش در دربی بیش از رقبا است.

تابع کمیته داوران هستم
یدا… جهانبازی: چون قضاوت نکردم ذهن‌ها به طرف من آمد

جهانبازی در چند هفته اخیر قضاوتی برای سرخابی‌ها نداشت و از طرفی این هفته، هفته استراحت او بود؛ پس این دلایل کافی بود تا از این داور پرسیده شود «گفته می‌شود شما دربی را سوت می‌زنید» و جهانبازی پاسخ دهد: «ما اجازه مصاحبه نداریم. اگر بگویم داور دربی هستم دروغ است اگر هم بگویم نیستم دروغ است، درنهایت تابع کمیته داوران هستم.»

خودتان فکر می‌کنید چرا همه نگاه‌ها برای قضاوت دربی متوجه شما است؟ این داور پاسخ می‌دهد:

شاید چون قضاوت نکردم. اما اجازه دهید حرفی نزنم، این طوری قانون رعایت می‌شود.

***

دوم آذر قرار است دربی برگزار شود، بازی که نتایج مساوی‌اش علاقه‌مندان دو تیم را خسته کرده و دعا می‌کنند که این بازی برنده داشته باشد اما در نهایت هر نتیجه‌ای که حاصل شود کار داور در این بازی سخت خواهد بود. قاضی دربی باید از هر لحاظ توانایی حضور در این میدان بزرگ را داشته باشد. شاید هم به همین خاطر است که مسوولان کمیته داوران نام گزینه اصلی را تا نزدیک دربی فاش نمی‌کنند تا تمرکز قاضی این بازی به هم نخورد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها