کد خبر: ۲۶۹۰۶۸
زمان انتشار: ۱۵:۳۸     ۲۰ آبان ۱۳۹۳
رئیس کانون سردفتران و دفتریاران قوه قضاییه از واریز 7.5 تریلیارد از حق‌الثبت دفاتر اسناد رسمی به خزانه دولت خبر داد.
به گزارش پایگاه 598، محمدرضا دشتی‌اردکانی در حاشیه بازدید از غرفه خبرگزاری فارس  در بیستمین نمایشگاه مطبوعات در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: در سال گذشته دفاتر اسناد رسمی در بازه زمانی 26 شهریور 92 تا 25 شهریورماه 93 بیش از 7.5 تریلیارد از حق‌الثبت دریافتی خود را به خزانه دولتی واریز کردند.
 
وی افزود: در حال حاضر 15 میلیون و 423 هزار و 157 سند در یک سال گذشته در سامانه ثبت آنی به ثبت رسیده که بیشترین آنها با 25 درصد مربوط به شهر تهران و کمترین آنها نیز مربوط به استان ایلام بوده است.
 
دشتی اردکانی با تأکید بر اینکه ما بیشترین سند را برای افراد حقوقی ثبت کردیم، گفت: 46 درصد از اسناد صادره مربوط به اسناد وکالت، 27 درصد اسناد بیع، 10 درصد تعهدنامه، 6 درصد رهنی و 4 درصد اقرارنامه بوده است.
 
رئیس کانون سردفتران و دفتریاران قوه قضاییه خاطر نشان کرد: تنها سازمانی که از سوی 5 یا 6 مرجع رسمی کشور سالیانه مورد بررسی قرار می‌گیرد دفاتر اسناد رسمی هستند و به خاطر اهمیت زیادی که این دفاتر در بحث اقتصاد مردم دارند بیشتر مورد بازرسی قرار می‌گیرند.
 
دشتی اردکانی خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیشترین تخلفات در دفاتر اسناد رسمی تخلفات شکلی است که برای مثال گاهی ارائه نشدن کپی کارت ملی تخلفاتی را به همراه داشته که البته با توجه به افزایش بازرسی‌ها شاهد کاهش چشمگیر تخلفات در دفاتر اسناد رسمی بوده‌ایم.
 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها