کد خبر: ۲۶۹۰۱
زمان انتشار: ۱۲:۳۱     ۲۷ آبان ۱۳۹۰
سياسي بودن گزارش اخير آژانس بين المللي انرژي اتمي درباره فعالیت های هسته ای ايران علاوه بر اینکه کارنامه ای منفی برای آژانس به همراه داشته است، به گونه ای مفتضحانه بود که صدای بسیاری از کارشناسان دنیا و کشورهای مستقل را در آورده است.

به گزارش598 به نقل از سرویس بین الملل بی باک، در این گزارش به جاي استناد به گزارش بازرسان آژانس که برنامه هسته اي ايران را با تمام جزييات و تاسيسات مختلف آن مورد بررسي قرار مي دهند، به داده هايي اطلاعاتي استناد شده است!

کارشناسان و تحلیلگران سیاسی برای اهداف مد نظر آمریکا و هم پیمانانش از این گزارش سیاسی ، موارد متعددی را بر شمرده اند.

یکی از اهداف رژیم های جنگ طلب از این اقدام سیاسی، بی شک به حاشیه بردن افکار ملتهایشان از بحرانهای اقتصادی و دستیابی به راهکاری به منظور نجات وضعیت اسفبار اقتصاد دولتهایشان می باشد.

این هدف زمانی محقق خواهد شد که رژیم آمریکا بتواند در دل برخی از دولتهای منطقه خوف از خطرات ادعایی ایران را بیش از پیش قلمداد کند تا از این راه علاوه بر همراه کردن این کشورها با خود علیه ایران، آنها را متقاعد به خرید سلاحهای انبار شده در کارخانجات آمریکا نماید تا از این راه این کارخانه ها از ورشکستگی نجات پیدا کنند.

موید این سخن گزارشی است که روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابعی در وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که (پنتاگون) تصمیم دارد مقادیر بسیاری از سلاح های ساخت شرکت بویینگ را به امارات بفروشد.



آمریکا پیش از این هم قراردادهایی دیگر را با چند کشور عربی حاشیه خلیج فارس برای فروش سلاح بسته است.

اگرچه پنتاگون هنوز به صورت رسمی این خبر را تأیید نکرده است امّا وال استریت ژورنال تاکید کرد که واشنگتن تمایل دارد 4900 بمب هوشمند به امارات بفروشد.

افشای این قرارداد فروش سلاح درحالی مطرح می شود که واشنگتن و هم پیمان اصلی آن رژیم صهیونیستی اخیرا تهدیدهای خود را مبنی بر اقدام نظامی علیه تأسیسات هسته ای ایران شدت بخشیده بودند امّا با این حال لیون پانیتا وزیر دفاع آمریکا دیروز در یک عقب نشینی آشکار اعلام کرد که حمله به ایران پیامدهای خطرناکی را به همراه خواهد داشت.

حال که آمریکا طبق اعتراف مقامات خود به هیچ وجه جرات و جسارت حمله به ایران را نخواهد داشت ، اینگونه قرار دادها جر با هدف نجات اقتصاد ورشکسته آمریکا با چه توجهی می تواند صورت گرفته باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها