کد خبر: ۲۶۸۵۷۷
زمان انتشار: ۲۳:۳۷     ۱۸ آبان ۱۳۹۳
قائم‌مقام وزیر نیرو در امور بین‌الملل با اشاره به اینکه به 40کشور جهان در حوزه صنعت آب و برق خدمات فنی و مهندسی صادر می‌کنیم، گفت: هم‌اکنون 88 پروژه فنی و مهندسی صنعت آب و برق در بیش از 20 کشور جهان توسط 30 شرکت ایرانی با اعتباری افزون‌بر چهار میلیارد و 357 میلیون دلار در حال اجرا است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از اقتصاد آنلاین ؛ اسماعیل محصولی در حاشیه برگزاری چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق و در پنل تخصصی توسعه صادرات با اشاره به اینکه ایران به 40 کشور جهان در حوزه صنعت آب و برق خدمات فنی و مهندسی صادر می‌کند گفت:‌ اکنون 88 پروژه فنی و مهندسی صنعت آب و برق در بیش از 20 کشور جهان توسط 30 شرکت ایرانی با اعتباری افزون‌بر چهار میلیارد و 357 میلیون دلار در حال اجرا است.

وی افزود: حدود دو میلیارد و 500 میلیون دلار پروژه برون‌مرزی در حال مذاکره و توافق برای تحویل به متخصصان ایرانی است،این در حالی است که یک میلیارد و 600 میلیون دلار پروژه نیز به پایان رسیده و تحویل شده است.

محصولی ادامه داد: اغلب این فعالیت‌ها در کشورهای اتیوپی، آذربایجان، ارمنستان، ازبکستان، سریلانکا، کنیا، عراق، عمان، کشورهای آمریکای لاتین، آفریقای جنوبی و ... بوده و شرکت‌های ما با تحریم‌ها و مشکلاتی همچون گشایش اعتبار و دیگر مسایل بانکی مواجه بوده‌اند.

وی افزود: در سال‌های 90 تا 93 توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی را داشته‌ایم به‌گونه‌ای که در چهارماهه ابتدای سال‌جاری سهم صادرات خدمات فنی و مهندسی صنعت آب و برق از کل صادرات به 92.5 درصد رسیده است.

محصولی با بیان اینکه وزارت نیرو در بخش توسعه صادرات تلاش می‌کند موانع و چالش‌های موجود بر سر راه شرکت‌های تولیدی و صادرکننده را از میان بردارد، افزود: وزارت نیرو با تعامل خوبی که با مجلس دارد، با ارایه راهکارها و پیشنهادهای سازنده به مجلس و دولت درصدد است در زمینه صادرات، مشکلات توسعه خدمات فنی و مهندسی را رفع کند تا بتوان هرچه بیشتر صادرات را گسترش داد.

  محصولی اضافه کرد: یکی از مشکلات موجود تامین مالی پروژه‌ها از محل منابع صندوق توسعه ملی است که امیدواریم با اصلاحیه‌ها و حمایت‌های به‌موقع دولت، بتوانیم به شرکت‌هایی که در مناقصه‌ها برنده می‌شوند، کمک کنیم تا بتوانند پروژه‌های خود را عملیاتی کنند.

وی افزود: انتظار این است که از رایزن‌های تجاری و اقتصادی با حضور در این کشورها، اطلاعات مناسبی را ازطریق سندیکاها به شرکت‌ها منتقل کنند تا این شرکت‌ها بتوانند حضور فعال‌تری را در بیرون مرزها داشته باشند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها