کد خبر: ۲۶۸۵۵۴
زمان انتشار: ۲۳:۱۵     ۱۸ آبان ۱۳۹۳
نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دولت باید از پتروشیمی ها حمایت کرده و امکانات لازم برای تولید بنزین یورو ۴ را فراهم سازد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از تراز ؛ محمد سعید انصاری  گفت: بنزین تولید داخل پاسخگوی نیاز کشور نیست به همین منظور برای بی نیازی از واردات باید در تولید بنزین با کیفیت در پتروشیمی ها خودکفا شویم.
وی افزود: خودکفایی در این بخش اصلا دور از انتظار نیست بلکه نیازمند عزم جدی دولت و ارگان های ذیربط است.
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی به تراز بیان کرد:‌ اگر نتوانیم به تولید مکفی بنزین تولید داخل دست یابیم حتم بدانید واردات بنزین باید ادامه یابد که این مساله دارای تبعاتی نظیر خروج ارز و وابستگی به سایر کشورهاست.
وی توضیح داد:‌ روزانه حدود ۱۸ میلیون لیتر بنزین یورو ۴ در پالایشگاه های کشور تولید می شود که پاشخگوی نیاز داخلی نیست بنابراین دولت و وزارت نفت باید برنامه ریزی دقیق و کارشناسی شده برای افزایش تولید این محصول مهم انجام دهند و بستر را برای رسیدن به خود کفایی تولید و بی نیازی از واردات در سال های آینده فراهم سازند.
وی تاکید کرد: خوشبختانه در سال های گذشته تعداد فراوانی پالایشگاه در کشور ساخته شده و با توجه به دانش متخصصان می توان به خودکفایی و تولید این محصول مهم و ممانعت از خروج ارز جلوگیری کرد.
انصاری گفت: برای جلوگیری از هرگونه فشار بین المللی همانند انچه در تحریم نفت و فروش آن اتفاق افتاد،‌ضروری است در تولید بنزین با کیفیت خودکفا شویم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها