کد خبر: ۲۶۸۵۳۷
زمان انتشار: ۲۲:۵۸     ۱۸ آبان ۱۳۹۳
سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: صادرات صنایع دستی می تواند به اشتغال پایدار صنایع دستی استان با توجه به ظرفیتهای موجود کمک کند و زمینه رشد و تعالی این مهم را مهیا سازد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تراز ؛ مهرداد رئیسی، سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری، امروز"۱۸ آبان" در نشست هم اندیشی انجمن هنرمندان صنایع دستی گفت: این نشست با هدف حمایت بخش دولتی از هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی استان و به منظور ایجاد یک تشکل قوی با ساختاری مناسب به عنوان بازوی اجرایی و کمکی این اداره کل برگزارشده است.

وی افزود: انجمن هنرمندان صنایع دستی استان می تواند با توجه به رشته های هنری مختلف، گام های موثری در جهت توسعه صادرات صنایع دستی استان بردارد.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: صادرات صنایع دستی می تواند به اشتغال پایدار صنایع دستی استان با توجه به ظرفیت های موجود کمک کند و زمینه رشد و تعالی این مهم را مهیا سازد.

رئیسی ضمن اشاره به سیاستگذاری سازمان میراث فرهنگی کشور در جهت حمایت از صنایع دستی تأکید کرد: شناخت هنرمندان شاخص استان جهت حضور در عرصه های ملی و بین المللی، ایجاد حرکتی خودجوش در بین هنرمندان و صنعتگران و رونق صنایع دستی استان، هم اندیشی با افراد صاحب نظر و دارای تحصیلات دانشگاهی در این حوزه و ایجاد انگیزه و زمینه سازی جهت شرکت در نمایشگاه های ملی و بین المللی از مهمترین مباحث مطرح شده در این نشست بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با شکل گیری این انجمن بتوانیم گام هایی مفید و منسجم در جهت توسعه صادرات صنایع دستی و رفع نواقص موجود جهت حضور چشمگیر هنرمندان و صنعتگران استان در نمایشگاه های ملی و بین المللی برداریم و با ایجاد فرصت های شغلی زمینه اشتغال و نیز جلوگیری از مهاجرت هنرمندان به خارج از استان را فراهم کنیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها