کد خبر: ۲۶۸۳۵۳
زمان انتشار: ۱۲:۰۸     ۱۸ آبان ۱۳۹۳
یهودیان افراطی:
در هفته‌های اخیر یهودیان افراط‌گرا تحت سرپرستی خاخام‌های تندرو، یورش‌های مکرر خود به مسجدالاقصی را افزایش دادند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایکنا، یهودیان افراط‌گرا با برپایی تظاهرات در قدس اشغالی شعار می‌دادند که مسجد‌الاقصی را به آتش خواهند کشید و به‌جای آن معبد یهودیان را بنا خواهند کرد.

پایگاه خبری «On Islam» نوشت: افراط‌گرایان یهودی در اعتراض به تیراندازی به «یهودا گلیک»، خاخام راست‌گرای افراطی روز گذشته، 17 آبان، به سمت مسجدالاقصی یورش برده و تهدید به آتش‌کشیدن آن کردند.

«عمری گانور»، یکی از اعضای گروه افراطی «روش زندگی» که از سازمان‌دهندگان این تظاهرات بود، در گفت‌وگو با روزنامه صهیونیستی «آحارانوت» عنوان کرد: ما این تظاهرات را برگزار کردیم، زیرا شرایط امنیتی در «اورشلیم» نامساعد است.

به گفته این روزنامه صهیونیستی تظاهرات‌کنندگان در حال پیشروی به سمت مسجدالاقصی بودند که پلیس مانع آن‌ها شد.

در هفته‌های اخیر یهودیان افراط‌گرا تحت سرپرستی خاخام‌های تندرو، یورش‌های مکرر خود به مسجدالاقصی را افزایش داده بودند. کنست اسرائیل نیز در حال بررسی طرح تقسیم مسجدالاقصی بود.

این اتفاقات همزمان با وضع محدودیت‌های پی‌درپی برای دسترسی مسلمانان به مسجدالاقصی منجر به بروز درگیری‌هایی در این منطقه شد.

هفته گذشته یکی از خاخام‌های افراط‌گرای صهیونیستی مورد هدف گلوله قرار گرفت. کشمکش‌ها پس از کشته شدن یک جوان فلسطینی مظنون به شلیک به خاخام یهودی، توسط پلیس صهیونیستی، شدت گرفت.

شماری از اعضای کنست اسرائیل نیز پس از این اتفاقات به محوطه مسجد آمدند و این مسائل، انزجار نمازگزاران مسلمان و اعتراضات کشورهای عربی و اسلامی را در پی داشته است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها