به گزارش پایگاه 598 به نقل از اقتصاد آنلاین ؛ به گزارش مرکز مطالعات اقتصادی آمریکا در سال 2013 میلادی ارزش صنعت
کالاهای لاکچری در دنیا بالغ بر 230 میلیارد یورو بوده که بالغ بر 30
درصد از این مبلغ در آمریکا هزینه شده است.
در سال گذشته درآمد فروش کالاهای لاکچری در ایالات متحده امریکا برابر با
62.5 میلیاردیورو بود؛ در حالی که ارزش فروش کالاهای لاکچری در ژاپن به
عنوان دومین کشور این فهرست تنها به 17.2 میلیارد یورو میرسید.
سومین کشور دنیا از نظر ارزش فروش کالاهای لاکچری با سهم بازار 16.1
میلیارد یورویی، ایتالیا بود و چین که در این رده بندی در جایگاه چهارم
قرار گرفته است در سال 2013 میلادی 15.3 میلیارد یورو ارزش فروش کالاهای
لاکچری را تجربه کرد.
در این گزارش کشورهای فرانسه، انگلیس، آلمان، کره جنوبی، هنگ کنگ و روسیه
در جایگاه ششم تا دهم دنیا قرار داشتند. به گزارش اقتصادینیوز، روسیه که
دهمین کشور دنیا از نظر ارزش فروش کالاهای لاکچری در دنیا است در سال
گذشته میلادی 5.8 میلیارد یورو از فروش کالاهای لوکس گردش مالی داشت.
فرانسه که همواره یکی از مطرح ترین کشورهای دنیا از توجه به ظواهر زندگی
است، در این رده بندی از نظر ارزش فروش کالاهای لاکچری در جایگاه پنجم
دنیا است. این کشور در سال 2013 میلادی شاهد رسیدن ارزش فروش کالاهای
لاکچری به 15.1 میلیارد یورو بود.
انگلستان و آلمان نیز به ترتیب 12.1 میلیارد یورو و 9.9 میلیارد یورو ارزش مبادلات کالاهای لاکچری را در سال 2013 میلادی شاهد بودند.