کد خبر: ۲۶۷۶۲
زمان انتشار: ۰۹:۴۷     ۲۶ آبان ۱۳۹۰
میزان بالای بیکاری در ایالات متحده و بحران بزرگ اقصادی و مالی در این کشور مهم‌ترین عامل کاهش فراوان مهاجرت شهروندان آمریکای لاتین به آمریکا محسوب می‌شود.
به گزارش خبرنگار فارس از منطقه آمریکای لاتین، مهاجرت شهروندان مکزیکی به آمریکا طی دهه اخیر به شدت کاهش یافته است. دلیل این کاهش شدید مهاجرات به آمریکا، میزان بالای بیکاری در این کشور و همچنین افزایش کنترل‌های مرزی اعلام شده است.

آمار رسمی نشان می‌دهند پلیس مرزی طی 11 ماه اخیر تنها 304 هزار و 755 مهاجر غیر قانونی را دستگیر کرده است که نسبت به آمار یک میلیون و 600 هزار نفر دستگیری که در سال 2000 و در دوره زمانی مشابه به ثبت رسیده است، کاهش فراوان مهاجرت به آمریکا از کشور مکزیک را تایید می‌کند.

طبق برآورد تحلیلگران، چنین میزان کاهش آمار نشان از پایان یافتن سیل مهاجرت به آمریکا از کشور مکزیک است. اگر چه برخی دیگر از کارشناسان با احتیاط بیشتری اظهار نظر کرده و معتقدند این کاهش نشان دهنده توقف موقت حرکت مهاجران به سوی آمریکا است.

بر اساس اطلاعات منتشره، حدود 12 میلیون و 500 هزار مهاجر مکزیکی در آمریکا زندگی می‌کنند که بیش از نیمی از این تعداد دارای اسناد مهاجرتی هستند.

طبق آمار، 20 میلیون و 500 هزار نفر در آمریکا در شرایط فقر شدید زندگی می‌کنند که 27.6 درصد از این تعداد را مهاجران آمریکای لاتین تشکیل می‌دهند.

آمار دولتی آمریکا نشان می‌دهد که با وجود نرخ بیکاری 9 درصدی مربوط به شاخص ملی در این کشور، این رقم در میان مهاجرین آمریکای لاتینی به 11.4 درصد می‌رسد.

این بدان معنا است که حدود 2.7 میلیون آمریکای لاتینی در حال حاضر در آمریکا بیکار هستند و در کشوری که با بحران بزرگ اقتصادی و مالی دست به گریبان است، به دنبال یافتن کار هستند.

شرایط نابسامان اقتصادی و مالی در آمریکا و موج عظیم بیکاری و بی‌خانمانی در این کشور بزرگ‌ترین عامل برای کاهش مهاجرت از آمریکای لاتین و خصوصا مکزیک به ایالات متحده محسوب می‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها