کد خبر: ۲۶۷۵۵
زمان انتشار: ۱۱:۵۸     ۲۶ آبان ۱۳۹۰
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به نقش بازیگران سینما و تلویزیون در رواج مدهای غربی در جامعه گفت: رسانه‌ در ترویج مد و پوشش نقش بسزایی دارد اما هم اکنون رسانه ملی به جای استفاده از مدهای ایرانی و اسلامی از پوشش‌های غربی برای بازیگران خود استفاده می‌کند.
سرویس فرهنگی نقد رسانه پایگاه 598؛ بهروز جعفری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در‌خصوص وضعیت تولید پوشش ایرانی و اسلامی در جامعه اظهار داشت: هم‌اکنون پوشش‌هایی که برای زنان در جامعه وجود دارد برگرفته از مدل‌های غربی است و در ترویج پوشش ایرانی و اسلامی ضعیف عمل کرده‌ایم؛ باید توجه داشت که برگزاری نمایشگاه نمی‌تواند در رواج پوشش اسلامی مؤثر باشد بلکه برای ترویج مد ایرانی و اسلامی نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و هماهنگی میان نهادهای مسئول هستیم.

وی در ‌خصوص دلایل عدم رواج پوشش ایرانی و اسلامی در جامعه عنوان کرد: هجمه وسیع غرب و ارائه مدل‌های متنوع همراه با شناسایی دقیق نیاز مخاطب مهمترین دلیل عدم رواج مدهای ایرانی و اسلامی در کشور است؛ متأسفانه طرح‌هایی که در داخل کشور ارائه می‌شود در جذب مخاطب ضعیف هستند و اگر طرحی هم قابل رقابت با مدل‌های غربی باشد، دارای قیمت بالاست که مخاطب قدرت خرید آن را ندارد.




جعفری ادامه داد: هم اکنون نهادهای مختلف در اجرای مهندسی فرهنگی که رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تأکید دارند، ناهماهنگ عمل می‌کنند و فقط وزارت ارشاد و کارگروه ساماندهی مد و لباس را متولی ترویج مدهای ایرانی و اسلامی می‌دانند؛ در حالی که برخی از نهادها خود به ترویج لباس‌های مبتذل می‌پردازند.


این نماینده مجلس با اشاره به استفاده غرب از رسانه برای ترویج مدهای مبتذل گفت: رسانه در ترویج مد و پوشش نقش بسزایی دارد اما هم اکنون رسانه ملی به جای استفاده از مدهای ایرانی و اسلامی از پوشش‌های غربی برای بازیگران خود استفاده می‌کند.




وی تأکید کرد: اگر بازیگران سینما و تلویزیون از پوشش‌های ایرانی و اسلامی استفاده کنند، پذیرش این نوع از پوشش در جامعه سریع‌تر اتفاق می‌افتد همچنین می‌توان مدل‌های ارائه شده در نخستین نمایشگاه مانتو را توسط بازیگران در جامعه ترویج داد.





منبع:
فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
یبل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۶ - ۲۶ آبان ۱۳۹۰
۶
۰
نه بابا!
این کشف قرن هست.
پاسخ
رضوان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۰ - ۲۸ آبان ۱۳۹۰
۴
۱
صبح بخیر ...
پاسخ
صحبا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۸ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۱
۲
۰
مد نیاز هر آدمیه در هر کجای دنیا. وقتی ما مطابق با خواست و سلیقه ی مردممون تولید مد نکنیم اینا میرن از مدهای تولید شده ی سایر کشورها تقلید می کنن. صورت مسئله رو که نمیشه پاک کرد. هنرمندا که از یه کره ی دیگه نیومدن! جزو همین مردمن. فقط به خاطر نوع شغلی که دارن بیشتر در معرض دید هستن. چرا همه ی تقصیر ها رو گردن اون بینواها می ندازین.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها