کد خبر: ۲۶۷۲۹
زمان انتشار: ۱۹:۵۷     ۲۵ آبان ۱۳۹۰
مزدورانی از شماری از کشورهای اسلامی و عربی از بیش از دو سال پیش در قطر و عربستان و ترکیه آموزش داده و برای ایجاد ناآرامی و سرنگون کردن نظام سوریه به این کشور فرستاده شده اند .
به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه المنار ، هفته نامه فلسطینی خبری المنار فلسطین با اعلام این خبر نوشت:
نتایج گزارشی که اداره امور خاورمیانه در سازمان اطلاعات یک کشور اروپایی تهیه کرده است نشان می دهد این مزدوران از ملیتهای مختلف هستند و به دست نظامیان اسرائیلی و امریکایی و ترک آموزش داده شده اند و برای اجرای طرحهای خصمانه علیه ملت سوریه حقوق بالایی نیز دریافت می کنند .
این گزارش که هفته نامه المنار به آن دست یافته است نشان می دهد برای انتقال سلاح به داخل سوریه و رسیدن آن به دست باندها و مزدوران ، مکانهایی در نظر گرفته شده است که یکی از آنها در بیروت و در منطقه تحت نفوذ سعد حریری نخست وزیر سابق لبنان و رئیس فراکسیون ا لمستقبل در مجلس و سمعیر جعجع رئیس حزب مسیحی نیروهای لبنانی قراردارد.
در این گزارش آمده است قطر و عربستان هزینه خرید این سلاحها را تامین کرده اند و بیشتر سلاحها نیز از انبارهای امریکایی و ترک و اسرائیلی به سوریه می رسد .
انتقال و قاچاق این سلاحها نیز کار برخی شبکه های خصوصی قاچاق سلاح است که اعضای آن دستمزدهای بالایی می گیرند و عناصری از شرکت تررویستی  بلاک واتر  که به تازگی مقرش را به ابوظبی منتقل کرده است و صاحبان این شرکت و مدیران آن از مصونیت قضایی برخوردارند ، بر قاچاق سلاح به سوریه نظارت می کنند .
این گزارش می افزاید سفارتخانه های کشورهای ذیربط در اجرای طرح خرابکارانه علیه سوریه ، نقش بزرگی ایفا کرده اند.
این گزارش می افزاید ناظران بر طرح ضد سوری نیز از سازمانهای امریکایی هستند که دستورالعملهای خود را به سطوح پایین مانند قطر و عربستان و رهبران جریان المستقبل و شبه نظامیان سمیر جعجع و آنکارا می دهند و آنها نیز اجرای مرحله جدید این طرح را با حمله  به موسسات دولتی در سوریه و کشتن دانشمندان و متخصصان سوری به خصوص در دانشگاههای این کشور آغاز کرده اند .
گفتنی است در  این گزارش اروپایی آمده که ترکیه در خاک خود ایستگاههای تماس و مراکز جذب نیرو و پایگاه آموزش مزدور و افزایش تعداد آنها و تشکیل ارتش موسوم به ارتش آزاد سوریه ایجاد کرده است تا دست به خرابکاری بزنند و تحریک کنند و از طریق مرزهای ترکیه نیز مزدوران به سوریه وارد می شوند و سلاح به داخل سوریه قاچاق می شود .
این گزارش اروپایی بعید ندانسته است برخی دیپلماتهای سوری در خارج  ترور و برخی سفارتخانه های خارجی در داخل سوریه به آتش کشیده شوند و وانمود شود که رهبری سوریه در این اقدامات دست دارد.
این گزارش به تلاشهای شدید انتقال موشکهای دوش پرتاب به داخل سوریه و شلیک به مکانهای مهم و تاسیسات دولتی نیز اشاره کرده است.
در این گزارش یک نکته مهم وجود دارد و در آن آمده است شرکت کنندگان در توطئه علیه سوریه به مزدورانی از ملیتهای مختلف که در نفوذ به سوریه موفق شده اند دستور د اده اند عملیات نظامی خود را علیه ارتش و نیروهای امنیتی افزایش دهند و شمار بیشتری از غیر نظامیان و نظامیان افزایش دهند و سوریها را بترسانند تا نگذارند در حمایت از نظام در دمشق تظاهرات و راهپیمایی کنند .
همزمان قاچاق تجهیزات ارتباطاتی ادامه یابد و از طرفهای تحریک کننده در کشورهای همسایه مانند دفتر سمیر جعجع حمایت شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها