کد خبر: ۲۶۷۲۶۶
زمان انتشار: ۱۲:۲۲     ۱۴ آبان ۱۳۹۳
آروتز شوا: اظهارات یک مقام ارشد کاخ سفید حاکی از آن است که رئیس جمهور امریکا، دستیابی به توافق هسته ای با ایران را به عنوان مهمترین ماموریت خود در دستور کار دوره دوم ریاست جمهوریش می داند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از جام نیوز، دولت باراک اوباما پس از ناکامی های متعدد در عرصه سیاست خارجی از جمله "شکست مذاکرات سازش"، "باقی ماندن بشار اسد در قدرت" و "تشدید چالش های پرهزینه با روسیه" به دنبال دستیابی به تنها برگ برنده خود در این عرصه یعنی توافق هسته ای با ایران است.

نوار ضبط شده ای که از جلسه خصوصی "بن رادز" مشاور امنیت ملی امریکا به بیرون درز کرده از اهمیت فوق العاده این توافق برای دولت اوباما حکایت دارد.

روزنامه صهیونیستی آروتز شوا (Arutz Sheva) با اشاره به این مطلب می نویسد: اظهارات یک مقام ارشد کاخ سفید حاکی از آن است که باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا، دستیابی به توافق هسته ای با ایران را به عنوان مهمترین ماموریت خود در دستور کار دوره دوم ریاست جمهوریش می داند.

براساس این گزاش، نوار ضبط شده ای از "بن رادز" مشاور امنیت ملی امریکا به دست آمده که در دیداری خصوصی با برخی گروه ها توضیح می دهد: توافق هسته ای با ایران، در اولویت کار دولت قرار دارد و اوباما تلاش می کند به این توافق دست یابد. بنابراین ما الزاما به هیچ اقدام قانونی یا تصویب کنگره نیازی نداریم.

وی افزوده است: موضوع اصلی این است که از زمان روی کار آمدن دولت اوباما یا شاید هم از زمان آغاز جنگ عراق، این بهترین فرصت برای حل مسئله ایران از طریق دیپلماتیک است. پس این فرصت کوچکی نیست و توافق بزرگی خواهد بود. این احتمالا بزرگترین کار اوباما در سیاست خارجه طی دومین دوره ریاست جمهوریش خواهد بود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها