کد خبر: ۲۶۷۱۷۴
زمان انتشار: ۰۹:۴۳     ۱۴ آبان ۱۳۹۳
آخرین خبرهای از انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره حاکی است جمهوری‌خواهان با تصاحب ۲ کرسی از ۶ کرسی لازم برای کنترل مجلس سنا یک سوم مسیر لازم را پیموده‌اند.
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، انتخابات میان دوره‌ای آمریکا برای تعیین بیش از 471 عضو کنگره و 36 فرماندار از بامداد روز سه‌شنبه 13 آبان به وقت محلی در این کشور آغاز شد. به باور تحلیلگران، مجلس نمایندگان همچنان در کنترل اکثریت جمهوریخواه می‌ماند و نگاه‌ها بیشتر بر مجلس سنا متمرکز است.

از یکصد کرسی مجلس سنا در حال حاضر 45 کرسی در اختیار جمهوری‌خواهان است و آنان در تلاش‌اند که در این انتخابات 6 کرسی را کسب کنند. در چندین ایالت آمریکا نیز همزمان فرمانداران و شهردار‌ان انتخاب می‌شوند. نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که جمهوریخواهان روی خط برد شش کرسی اضافی هستند که این باعث کسب اکثریت هر دو مجلس نمایندگان و سنا برای نخستین بار از سال 2006 توسط جمهوریخواهان خواهد شد.

مخاطبان خبرگزاری تسنیم می‌توانند با خواندن این گزارش در جریان اخبار لحظه به لحظه انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره قرار بگیرند:

3:35- رسانه‌های آمریکایی لحظاتی پیش خبر دادند «میچ مک‌کونل»، رهبر اقلیت نمایندگان مجلس سنا موفق شده با کسب آرای لازم در ایالت کنتاکی بار دیگر به مجلس سنا راه پیدا کند. در صورتی که جمهوری‌خواهان بتوانند کنترل سنا را در دست بگیرند وی رهبری اکثریت سنا را به عهده خواهد گرفت.

3:37- گزارش رسانه‌های آمریکایی همچنین حاکی است آقای «تیم اسکات» نیز توانسته با پیروزی در رأی‌گیری ایالت کارولینای جنوبی اولین نماینده سیاه‌پوستی باشد که از این حوزه به سنا راه پیدا می‌کند.

تیم اسکات

3:45- «لیندسی گراهام»، نماینده جمهوری‌خواه هم در انتخابات کارولینای جنوبی توانسته «برد هاتو» دموکرات را شکست داده و برای سومین بار از این حوزه به سنا راه پیدا کند. گراهام از جدی‌ترین منتقدان سیاست خارجی اوباما و حامی تحریم‌های ایران به شمار می‌رود.

 

لیندسی گراهام

3:50 - خبرگزاری آسوشیتدپرس هم گزارش داد «جان کاسیچ» جمهوری‌خواه بار دیگر به فرمانداری ایالا اوهایو انتخاب شده است.

* جمهوری‌خواهان اولین گام از 6 گام برای کنترل سنا را پیمودند

4:20- از یکصد کرسی مجلس سنا در حال حاضر 45 کرسی در اختیار جمهوری‌خواهان است و آنان در تلاش‌اند که در این انتخابات 6 کرسی را کسب کنند. خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده با پیروزی خانم «شلی مور کاپیتو» در حوزه انتخابیه ویرجینیای غربی جمهوری‌خواهان اولین کرسی از این 6 کرسی را از چنگ دموکرات‌ها ربوده‌اند. در صورتی که آنها بتوانند در 5 حوزه انتخابی تحت سلطه دموکرات‌ها همین کار را تکرار کنند می‌توانند به طلسم یک دهه بودن در اقلیت در مجلس سنا پایان دهند و کنترل این مجلس را در مرحله‌ای حساس به دست آورند. 

* پیروزی نماینده تندرو ضد ایران با حمایت میلیون دلاری لابی اسرائیل/ دومین خیز جمهوری‌خواهان برای سنا

5:16- شبکه خبری بی‌بی‌سی لحظاتی پیش گزارش داد جمهوری‌خواهان با پیروزی «تیم کاتن»، نامزد جمهوری‌خواه بر «مارک پریور» دموکرات در ایالت «آرکانزاس» توانسته‌اند دومین کرسی از 6 کرسی لازم برای کنترل سنا را هم از دموکرات‌ها بگیرند.

پایگاه خبری «لوب‌لاگ» در گزارشی اختصاصی در روز سه‌شنبه افشا کرده بود یک لابی اسرائیلی نزدیک یک میلیون دلار برای تبلیغات انتخاباتی «کاتن» هزینه کرده است. کاتن از نمایندگان بسیار تندرو حامی تحریم‌های ایران است که در سال 2013 با پیشنهاد اضافه کردن یک متمم قانونی به لایحه تحریم‌های ایران خواستار محکومیت‌های سنگین تا 20 سال حبس برای خویشاوندان درجه سوم ناقضان تحریم‌های ایران شده بود. 

5:36- باراک اوباما از رهبران هر دو حزب جمهوری‌خواه و سنا در هر دو مجلس کنگره (مجلس نمایندگان و سنا) دعوت کرده تا روز جمعه در کاخ سفید حضور پیدا کنند. به گزارش رسانه‌های آمریکا آقای اوباما قرار است با آنها درباره مسیرهای پیش رو پس از انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره به گفت‌وگو بنشیند.

5:42- جمهوری‌خواهان با پیروزی «استیو دانیس» بر «جان والش» دموکرات در حوزه انتخابیه مونتانو سومین کرسی از ششمین کرسی برای تسلط بر مجلس سنا را به دست آوردند.

6:01 - رسانه‌های آمریکایی لحظاتی پیش گزارش دادند «کوری گاردنر»، نامزد جمهوری‌خواه در انتخابات کولورادو با پیروزی بر رقیب دموکرات خود چهارمین کرسی دموکرات‌ها را از دست آنها خارج کند و در فاصله‌ای نزدیک به سیطره بر مجلس سنا قرار بگیرد. 

6:05 - «مایک راوندز» در انتخابات داکوتای جنوبی بر رقیب دموکرات خود غلبه کرد تا جمهوری‌خواهان تنها یک کرسی دیگر با به دست گرفتن کنترل مجلس سنا فاصله داشته باشند.

7:01- رسانه‌های مختلف بین‌المللی لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کردند «دیوید پرود»، نماینده جمهوری‌خواه آمریکا با غلبه بر «مایکل نان» دموکرات در ایالت جورجیا آخرین گام سلطه این حزب بر مجلس سنای آمریکا را محقق کرده است تا برای اولین بار پس از سال 2006 جمهوری‌خواهان کنترل هر دو مجلس نمایندگان و مجلس سنا را در اختیار بگیرند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها