کد خبر: ۲۶۶۸۱۶
زمان انتشار: ۱۴:۲۰     ۱۱ آبان ۱۳۹۳
هافبک پرسپولیس گفت: «دربی یک بازی است و انجام می‌شود و فکر نمی‌کنم حضور در اردوی تیم ملی روی این بازی تاثیری بگذارد.»

به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایران ورزشی، صدایش گرفته بود و هر یکی دو دقیقه یک بار سرفه می‌کرد تا گلویش برای ادامه صحبت مجالش بدهد. می گفت هم مداحی کرده هم مقابل پیکان آنقدر فریاد زده و به بازیکنانش گفته «بروید جلو، بیایید عقب» که صدایش گرفته است.

 

رضا حقیقی شاندیز قبل از سفر دوباره به قم برای مداحی امام حسین (ع) درباره پرسپولیس و شرایطش صحبت کرد اما حاضر نشد در خصوص مداحی و حضورش در محافل عزاداری صحبت کند.

 

 * از بازی با پیکان شروع کنیم. بعد از دو هفته شکست بالاخره بردید.

- بازی با پیکان واقعا بازی خیلی سختی بود. اول اینکه بازی در ورزشگاه تختی برگزار می‌شد و دوم اینکه پرسپولیس بعد از دو تا باخت تحت فشار بود. زمین این ورزشگاه هم مساعد نبود. البته شاید این زمین از خیلی شهرها بهتر بود اما نسبت به زمین آزادی بدتر بود. با این حال خدا را شکر که بازی را بردیم و خوب بازی کردیم هر چند شاید بعضی‌ها نظر دیگری داشته باشند. با این حال می‌توانم بگویم این بازی جزو معدود بازی‌هایی بود که در مقاطعی بازیکنان ما بین 15 تا 20 پاس می‌دادند. با این حال شرایطی پیش آمده که توپ‌های ما توی گل نمی‌رود و از بیشترین موقعیت کمترین استفاده را می‌کنیم اما همیشه اینجوری نیست و عروسی به کوچه ما هم می‌آید.

 

* اما قبول داری در نیمه اول خوب نبودید و نیمه دوم بهتر بازی کردید؟

- بالاخره شرایط فرق می‌کند. شما تا بیایید با شرایط زمین آشنا شوید یک نیمه زمان می‌برد. ما در نیمه دوم خیلی خوب کار کردیم. برخلاف اینکه یکسری افراد نظر دیگری دارند اما با احترام به همه آنها می‌گویم پیکان یک موقعیت هم نداشت.

 

* اما در تیم پیکان از سرمربی گرفته تا بازیکنان همه گفته‌اند این ضعیف‌ترین پرسپولیسی بوده که دیده‌اند.

- نمی‌دانم چه بگویم. ببینید، من آقای ابراهیم‌زاده را خیلی دوست دارم و از نظر فنی هم ایشان را قبول دارم. ایشان از مربیان بادانش فوتبال ماست اما فکر می‌کنم از ایشان بعید باشد که چنین حرفی بزنند چرا که با این حرف دو تا بحث به وجود می‌آید. یکی اینکه چرا پیکان به این ضعیف‌ترین پرسپولیس باخت و دوم اینکه چرا مقابل این تیم ضعیف یک موقعیت در چارچوب نداشت و سوشا هیچ عکس العملی نشان نداد؟ شما ببینید اگر پرسپولیس مقابل بارسا یا منچستریونایتد هم بازی کند حداقل یکی دو تا موقعیت به دست می‌آورد اما پیکانی‌ها مقابل ما یک موقعیت هم نداشتند.

 

* حالا فکر می‌کنی پرسپولیس در فاصله دو مسابقه تا پایان نیم‌فصل و چهار بازی تا تعطیلات 52 روزه لیگ در جدول بالا می‌رود؟

- ببینید خوشبختانه فاصله‌ها زیاد نیست و در لیگ 16 تیمی ما اختلاف امتیازها کلا زیاد نیست. شما نگاه کنید همین استقلالی که می‌گویند خوب نتیجه گرفته فقط 5 امتیاز با ما فاصله دارد. البته باید این را هم در نظر بگیرید که تیم ما یکسری بدشانسی آورده که این هم مزید برعلت شده تا عقب بیفتیم. کلا نمی‌خواهم در مورد گذشته صحبت کنم و مهم زمان حال است اما به نظر من، شما که خوب فوتبال را می‌فهمید حتما دیده‌اید که پرسپولیس در هفته‌های اخیر خوب فوتبال بازی می‌کند. شما سه بازی اخیر را نگاه کنید که مقابل سایپا، راه‌آهن و پیکان حتی یک موقعیت گل به حریفان مان ندادیم. منظورم موقعیتی است که در جریان بازی به دست بیاید. گل‌هایی هم که خوردیم شانسی و اتفاقی بوده است. این یعنی تیمی که نظم تیمی داشته باشد و همه وظایف شان را بدانند روز به روز شرایطش بهتر خواهد شد و این می‌تواند در آینده به ما کمک کند تا در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا موفق باشیم. البته این را قبلا نگفته بودم اما باید اذعان کنم که تیم ما از لحاظ نفری قوی نیست و باید 5-4 بازیکن خوب جذب شود تا کمبودها را جبران کنیم اما به شخصه معتقدم آقای درخشان از کمترین نیروها بیشترین استفاده را برده است.

 

* طی هفته‌ها و شاید ماه‌های اخیر درباره اینکه بازیکنان پرسپولیس به خصوص جوان‌های این تیم بازیکنان درجه دو یا درجه سه‌ هستند زیاد صحبت شده. از این حرف‌ها ناراحت نمی‌شوید؟

- ببینید، پرسپولیس باشگاه بزرگی است و از ابتدای وجودش پر از بازیکنان بزرگ و ملی‌پوشی بوده که اگر هم ملی‌پوش نبوده‌اند نامدار و شاخص بوده‌اند. حالا امسال یک اتفاقی افتاد و یکسری بازیکن ناشناخته به تیم اضافه شدند که متاسفانه زیاد جواب ندادند و همین باعث شد این حرف‌ها به وجود بیاید. مطمئنا اگر نتایج ما بهتر بود این حرف‌ها زده نمی‌شد چون دقیقا در فوتبال همه چیز را با نتیجه می‌سنجند. با این حال چون ما خوب نتیجه نگرفته‌ایم حق می‌دهیم که انتقاد کنند اما ان‌شاءا... در آینده شرایط خوب می‌شود. شما ببینید استقلال خیلی بهتر از تیم ما بسته شده چون واقعا بهترین‌های لیگ پارسال را خریده‌اند. پس باید یک فرقی باشد بین تیمی که زیاد خرج می‌کند و تیمی که قصد جوانگرایی دارد. مطمئنا تیمی که جوانگرایی می‌کند در یکی دو سال اول چیزی کاسب نیست اما به شخصه معتقدم این جوان‌ها یکی دو سال آینده جزو بهترین‌های فوتبال مان خواهند بود.

 

* دفعه قبل که اردوی تیم ملی تشکیل شد هیچ بازیکنی از پرسپولیس در اردو نبود. قرار است حدود یک هفته دیگر دوباره اردو تشکیل شود. حالا دو تا بحث وجود دارد. چون دربی بلافاصله بعد از بازی با کره جنوبی برگزار می‌شود ترجیح می‌دهی دوباره هیچ بازیکنی از پرسپولیس در تیم ملی نباشد تا با فراغ بال به استقبال دربی بروید یا نه دوست داری این بار پرسپولیس در تیم ملی نماینده داشته باشد؟

- مطمئنا دوست دارم از پرسپولیس بازیکن دعوت شود. دوست ندارم یک بار دیگر به خاطر دعوت نشدن بازیکن پرسپولیس به تیم ملی زیر سوال باشیم. دربی یک بازی است و انجام می‌شود و فکر نمی‌کنم حضور در اردوی تیم ملی روی این بازی تاثیری بگذارد. یعنی به اندازه کافی فرصت برای ریکاوری وجود دارد. در ضمن فکر می‌کنم دفعه قبل که بازیکنی از پرسپولیس در تیم ملی نبود اصلا حالت قشنگی نداشت اما به کی روش هم حق می‌دهم و به نظرش احترام می‌گذارم که در آن برهه زمانی از بچه‌های پرسپولیس بازیکنی را انتخاب نکند.

 

* فکر می‌کنی این بار خودت یا بقیه همبازیانت شانسی برای دعوت به تیم ملی داشته باشند؟

- من پیش‌بینی نمی‌کنم و به نظر آقای کی روش احترام می‌گذارم. بازیکنان پرسپولیس در تمام این مدت همه تلاش‌شان را به کار گرفته‌اند تا خودشان را نشان دهند. خودم هم خیلی تلاش کردم. حالا اگر آقای کی روش دعوت مان کند که با تمام وجود در خدمت تیم ملی هستم و اگر دعوت نشدم بیشتر تلاش می‌کنم. با این حال اگر کلا هم دعوت نشدم هیچ خرده‌ای به کی روش نمی‌گیرم. من قلبا تیم ملی کشورم را دوست دارم و امیدوارم موفق شود.

 

* در شب‌های اخیر برای مداحی به قم رفتی که تصاویر و فیلم‌های مداحی‌ات منتشر شده. می‌گویی از کی به این کار علاقه‌مند شدی؟

- من نمی‌خواهم وارد این بحث شوم. این یک بحث شخصی است و دوست ندارم با فوتبال قاطی شود.

 

* اما دوست داشتیم از علاقه‌ات به این کار بگویی.

- بالاخره عشق و علاقه وجود داشته که این اتفاق افتاده اما همانطور که گفتم دوست ندارم در این باره حرف بزنم.

 

* راستی این روزها با علیرضا چه می‌کنی؟ روی زندگی‌ات تاثیر مثبت داشته؟

- فعلا که جنبه‌های منفی‌اش خیلی بیشتر بوده. با این حال فکر می‌کنم داشتن فرزند انگیزه و امید را نزد انسان خیلی بیشتر می‌کند. البته همانطور که گفتم مضراتش فعلا خیلی بیشتر بوده و بی خوابی‌هایش روی من هم تاثیر گذاشته است اما در کل می‌خواهم بگویم علیرضا را خیلی دوست دارم.

 

* در آینده اجازه می‌دهی فوتبالیست شود؟

- حالا بگذارید بزرگ شود تا ببینیم استعداد دارد یا نه. اگر به پدرش برود که استعداد ندارد. (باخنده)

 

* واقعا؟

- نه، شوخی کردم.

 

* راستی باز هم برای مداحی به قم می‌روی؟

- بله جمعه شب همراه مهدی طارمی و محمد عباس‌زاده راهی قم شدیم و در مجلس آقای مقدم حضور پیدا کردیم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها