مدیر عامل موسسه حور با اشاره به آخرین زمان پخش انیمیشنهای سیاساکتی در تلویزیون بیان کرد: این انیمیشنهای آموزشی آخرین بار حدود سه سال پیش به پخش رسیدند. با این حال به دلیل ارتباطی که شخصیت سیاساکتی طی 10 سال با مردم برقرار کرده بود ماکت این شخصیت را هنوز در جادهها میبینیم که به عنوان توصیههای راهنمایی و رانندگی از آن استفاده میشود.
کسرایی اضافه کرد: حالا با سفارش موسسه ناجی هنر ما می توانیم برای تمام موارد انتظامی این انیمیشنها را داشته باشیم و سیا همراه با خانواده و دوستانش ایفای نقش کند.
مدیر عامل موسسه انیمیشن سازی حور درباره جزییات بیشتر این مجموعه تیزرهای آموزشی عنوان کرد: این مجموعه در مرحله اول 30 برنامه در مدت زمانی 2 دقیقه است. تعدادی از این تیزرها را ارد پیکانفر کارگردانی کرده و همچنین ابراهیم ساکتی که شخصیت سیاساکتی را طراحی کرده مدتی ایران نبود و حالا قرار است در کارگردانی مجدد این مجموعه حضور داشته باشد.
وی با اشاره به تاریخچهای از اولین مجموعههای تیزرهای سیاساکتی بیان کرد: هر سری از تیزرهای این مجموعه توسط یک نفر کارگردانی شد. سری اول را امیرمحمد دهستانی، سری دوم را بهرام عظیمی و کارگردانی سری سوم را ابراهیم ساکتی که شخصیت سیاساکتی را طراحی کرده است؛ برعهده داشت. بعد از آن مجموعه چهارم به کارگردانی ارد پیکانفر ساخته شد و حالا بعد از چند سال سری جدید این انیمیشنها که در دست تولید است، توسط ابراهیم ساکتی مجدداً کارگردانی می شود.
مدیرعامل موسسه حور با اشاره به اینکه تاکنون چند قسمت از این تیزرها ساخته شده است از ظرفیت و تاثیر این آثار در جامعه سخن گفت و بیان کرد: انیمیشنهای منتسب به شخصیت سیا اولین بار در سالهای 79 و 80 شروع شد و در آن سالها مردم با آنها ارتباط خوبی برقرار کردند و آن را دوست داشتند.
کسرایی درباره دلایل محبوبیت این تیزرهای تلویزیونی بیان کرد: این محبوبیت از چند عامل سرچشمه میگیرد، اول اینکه پلیس پذیرا بود که موضوعات راهنمایی و رانندگی را در این قالب و با این شیوه نمایش دهد. همچنین زمانهایی که به پخش این تیزرها اختصاص پیدا کرد مناسب بود و کیفیت بالای خود تیزرها و حرفهای بودن آنها باعث شد که این شخصیت و این مجموعه تیزرها در میان مردم محبوب شود.
وی از تاثیر نمایش کار پلیس در این انیمیشنها که باعث نزدیکی بیشتری میان مردم و این قشر شد سخن گفت و یادآور شد: تصوری که مردم از پلیس راهنمایی و رانندگی به عنوان یک ناظر اجتماعی و انتظامی داشتند برداشت های مختلفی بود که می توانست غلط هم باشد. بعد این تیزرها باعث شد که مردم پلیس را در کنار خود احساس کنند و بدانند که اینها همان پدر، برادر و خانواده خودشان هستند که برای حفظ کارهای انتظامی در چنین مشاغلی ایفای نقش میکنند.
تهیه کننده تیزرها و مجموعه های انیمیشنی در پایان بیان کرد: این تیزرها پل ارتباطی خوبی بین مردم و پلیس شد. باعث شد مردم آگاهی پیدا کنند و بخواهند کارهای دیگری با این شکل پخش شود. بستن کمربند ایمنی از جمله کارهای موثر در این زمینه بود و کارهای زیادی هم به این شیوه تقلید و کپی شد که مثل این تیزرها موفق نبود.