کد خبر: ۲۶۶۳۲
زمان انتشار: ۱۱:۳۶     ۲۵ آبان ۱۳۹۰
رئيس سابق آژانس اطلاعاتي عربستان ضمن رد حمله‌ نظامي احتمالي برضد ايران از عواقب فاجعه‌آميز اين حمله خبر داده است.
به گزارش العالم، شاهزاده ترکي فيصل اين صحبت‌ها را روز سه‌شنبه (۱۵ نوامبر، ۲۴ آبان) در جريان سفر به واشنگتن مطرح کرد.

شاهزاده فيصل خاطرنشان کرد: "به نظر من، حمله به ايران، عواقب فاجعه‌آميزي خواهد داشت. انجام چنين اقدامي احمقانه است و در صورت وقوع، يک تراژدي خواهد بود."

وي، که سفير پيشين عربستان در واشنگتن نيز بوده است، تصريح کرد، چنين حمله‌اي موجب دفاع شديدتر ايران از برنامه هسته‌اي‌اش مي‌شود.

امريکا، اسرائيل و شماري از متحدان‌شان، ايران را به پيگيري اهداف نظامي در برنامه هسته‌اي‌اش متهم مي‌کنند و از اين اتهامات به عنوان بهانه‌اي براي اعمال تحريم‌هاي جديد برضد اين کشور و کوبيدن بر طبل جنگ براي حمله به جمهوري اسلامي استفاده مي‌کنند.

ايران مي‌گويد به عنوان يکي از امضاکنندگان پيمان منع اشاعه تسليحات اتمي (ان پي تي) و يکي از اعضاي آژانس بين‌المللي انرژي اتمي حق دستيابي به فن‌آوري هسته‌اي براي مقاصد صلح‌آميز را در اختيار دارد.

مقامات ايراني وعده داده‌اند که به هرگونه تهاجم نظامي برضد اين کشور، پاسخي شديد بدهند و هشدار داده‌اند ‌که اتخاذ اين تدبير موجب بروز جنگي فراتر از خاورميانه مي‌شود.

ترکي الفيصل همچنين ادعاي ساختگي امريکا در خصوص مشارکت ايران در طرح توطئه ترور سفير عربستان در خاک امريکا را مطرح کرد.

وزارت دادگستري امريکا در ۱۱ اکتبر، ايران را متهم کرد که با کمک فردي مظنون به عضويت در کارتل مواد مخدر مکزيک در طراحي ترور عادل الجوبير، سفير عربستان سعودي در امريکا مشارکت کرده است.

تهران، جاروجنجال رسانه‌اي امريکا را نوعي تلاش براي انحراف اذهان از اعتراضات ضد زياده‌خواهي شرکت‌ها و ضد فساد که در اين کشور در حال برگزاري است، مي‌داند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها