کد خبر: ۲۶۶۰۲
زمان انتشار: ۱۱:۱۹     ۲۵ آبان ۱۳۹۰
جهت گیری های خاص و متقابل با ملت در بدنه سینما:
آقای برزو ارجمند، بازیگر پرسابقه تلویزیون در سخنانی تامل برانگیز در برنامه پارک ملت به تمجید و تعریف از خواننده حامی ضد انقلاب پرداخت و از شجریان به بزرگی یاد کرد. که البته ما نمی گوییم با بکار رفتن لفظ «استاد شجریان» و تکریم او در رسانه ملی، اسلام و نظام به خطر می افتد و اصلاً چنین چیزی را حتی به اندازه ی درج یک خبر هم حائز اهمیت نمی دانم. اما آن چیزی که موجب افسوس و تألم است، مقایسه این بی تفاوتی با جنجالی است که درباره قضیه ی آقای سلحشور رخ داد.
به گزارش سرویس فرهنگی نقد رسانه پایگاه 598، برنامه شب عید غدیر پارک ملت با حضور سه تن از بازیگران سینما و تلویزیون برگزار گردید که میهمانان این برنامه به بررسی برخی از نقش آفرینی های خود در سریال ها و فیلم های سینمایی پرداختند.

در حین این برنامه آقای برزو ارجمند، بازیگر پرسابقه تلویزیون در سخنانی تامل برانگیز به تمجید و تعریف از خواننده حامی ضد انقلاب پرداخت و از شجریان به بزرگی یاد کرد.



شجریانی که ماه هاست با پشت کردن به ملت و نظام، در دامان غربی ها مشغول به خوردن گوشت خودی و نگه نداشتن استخوان است. شجریانی که از دفاع از خوانندگی زن در کارنامه خود ثبت کرده تا اتهام عدم درک هنر توسط علما و اندیشمندان اسلام در طول تاریخ.

اندیشمندانی که فقیه و فیلسوفشان در فلسفه ی هنر صاحب نظریه اند. نمی گوییم با بکار رفتن لفظ «استاد شجریان» و تکریم او در رسانه ملی، اسلام و نظام به خطر می افتد و اصلاً چنین چیزی را حتی به اندازه ی درج یک خبر هم حائز اهمیت نمی دانم. اما آن چیزی که موجب افسوس و تألم است، مقایسه این بی تفاوتی با جنجالی است که درباره قضیه ی آقای سلحشور رخ داد.

نمی گوییم می بایست همان جنجال هم اینجا (و صد جای نظیر آن، مثل اصل قضیه دعوت از آنجلینا جولی) اتفاق می افتاد، که اصلاً با چنین جنجال هایی مخالف ام. راه افتادن جنجال و جذابیت آن برای جامعه، نشان از نوعی سیاست زدگی و عدم عمق آن دارد. اما به هرحال، بیانگر «نظام حساسیت» جامعه است؛ یعنی مطلبی که موجب تحریک احساسات جامعه می شود، علی رغم اینکه عمیق یا غیر عمیق باشد، خودِ موضوعش محل تأمل است.

 مثلاً اینکه اگر معیشت جامعه ای ذره ای دچار افول شود، دادش در بیاید و به تظاهرات بپردازد و چنانچه اخلاق و دین در آن به فنا هم رود، عین خیال کسی نباشد (نظیر آنچه در آمریکا رخ داده) خود بیانگر معیشت محور بودن نظام حساسیت های آن جامعه است.

 در اینجا هم وقتی جامعه هنری ما از مواردی چون تجلیل از ضد انقلاب، دعوت آنجلینا جولی، جشن خانه سینما و... ابداً متألم نمی شود، اما از اعتراض به بی اخلاقی و دین گریزی دادش به آسمان می رود، این نشان از جهتگیری خاص و متقابل با ملت در این قشر در نظام حساسیت های شان دارد. حال به نظر شما این جهت، چه جهتی است؟
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۷ - ۲۵ آبان ۱۳۹۰
۲
۱
هی ومدام میگوئید ومیفرمائید!!! وتعجب است که چیزی هم نمیگوئید!!!!!!!!!!!!!یا اولی الابصار !!!!
پاسخ
اميد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۶ - ۲۵ آبان ۱۳۹۰
۱۰
۸
لعنت بر همه خائنين به نظام و مملكت از جمله ...
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۲ - ۲۶ آبان ۱۳۹۰
اشتباهي منفي زدم خيلي موافقم با نظر بالا
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۳۸ - ۲۵ آبان ۱۳۹۰
۹
۹
فقط شما خوبید آقایان کوته بین
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۳۷ - ۲۵ آبان ۱۳۹۰
آقای بلند بین اگه جواب داری بده توهین نکن
یونس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۹ - ۲۶ آبان ۱۳۹۰
۸
۴
هنوز اون شبی که توی پارک ملت اخراجی ها 40درصد آرا رو کسب کرد یادم نرفته...
مجری باصطلاح بی طرف برنامه یادمه به هر دری میزد تا اخراجی ها رای نیاره ولی دو فیلم کارگزدان ضدانقلاب روی همدیگه 12درصد هم رای نیاورد و اخراجی ها و آزانس شیشه ای همچنان پیشتاز ماند...
پاسخ
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۷ - ۲۶ آبان ۱۳۹۰
۲
۶
ديري نميگذر كه شجريان اين خائن و وطن فروش چنان از چشمها بيفتد و محو شود كه خودش هم فكرش را نكند ، آينده كساني كه به مملكت و مردم خود خيانت كنند همين ميشود...
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۶ - ۲۷ آبان ۱۳۹۰
۶
۴
درود بر شجريان
پاسخ
یک فرد ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۷ - ۲۸ آبان ۱۳۹۰
۶
۳
استاد شجریان نه ضد مردم است و نه ضد انقلاب ، شما برداشتهای خود را از انقلاب دارید چون منافعتان تامین می شود راستی برادران انقلابی چه خبر از 3000میلیاردتومان بیت المال
پاسخ
كريم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۹ - ۲۸ آبان ۱۳۹۰
۴
۴
توهين به استاد شجريان يعني توهين به تمام ملت ايران كه همه دوستش دارند
پاسخ
x
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۵۰ - ۲۸ آبان ۱۳۹۰
۲
۱
بیت الحال
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۰ - ۲۹ آبان ۱۳۹۰
۴
۰
سعی کنیم نان به نرخ روز نخوریم
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها